"Якість ремонту перевіряють активісти"

Роман КИРЕЙ
14 листопада 2018

На Черкащині, як і в усій Україні, тривають ремонти доріг. Зрозуміло, що якість робіт мають перевіряти фахівці. Однак навчені гірким досвідом місцеві громади, окремі активісти вже й самі беруться проаналізувати, куди ж витрачають кошти, передбачені на ремонтні роботи. Приміром, недавно ГО «Проти корупції» протягом місяця перевіряла, як відремонтовано шляхи на Черкащині, де тривали роботи із серпня 2016-го по серпень 2018 року. Перевіряли тільки ділянки, які вже повністю відремонтовано та за які повністю сплачено кошти.

Моніторингова група оглянула 50 ділянок автошляхів в усіх районах, а це 150 кілометрів дорожнього полотна. Проаналізували 50 тендерів на суму понад 600 мільйонів гривень. Моніторингова група виявила порушення, які свідчать про низький рівень виконання ремонтних робіт, починаючи від недотримання норм та неналежно виписаних технічних завдань і закінчуючи несумлінним виконанням. Немає дорожніх знаків, узбіччя не передбачено, помітне просідання покриття, невпорядковані з’їзди — це лише початок переліку дефектів, виявлених під час моніторингу відремонтованих ділянок шляхів області.

За висновком перевіряльників, лише одна з 50 оновлених доріг на Черкащині відповідає нормативам. Як повідомив активіст Юрій Путря, найвища якість виконання робіт в Уманському та Христинівському районах, найнижча — в Городищенському. Ось один з відремонтованих відрізків у Городищі. Тут крихкий асфальт і не доведений до пуття ямковий ремонт. На неякісне покриття скаржаться водії: «Стикові з’єднання зроблено неправильно, узбіччя не завершене». А ось дорога у селі Деренковець Корсунь-Шевченківського району — на ремонт автошляху місцеві чекали з десяток років. Місяць тому тут уклали новий асфальт за гроші з державного бюджету. Без водовідводів та упорядкованого узбіччя потоки води розмивають дорожнє покриття. Такий висновок представників місцевої громади й активістів моніторингової групи. Староста села Ірина Плахута тепер ламає голову, де взяти кошти, щоб ремонтувати вже відремонтоване. Очевидно, доведеться за кошти громади та місцевих підприємців, адже так залишати дорогу не можна.

Перевірити стан відремонтованих шляхів взялися активісти проекту, який реалізують за підтримки ООН. Їхній висновок: часто нормативів не додержувалися. Виявлено багато дефектів, зокрема тріщини в асфальті, просідання дорожнього полотна, невпорядковані узбіччя, брак розміток та багато інших.

Контролювати дотримання технології потрібно на етапі будівництва. Фото з сайту new.ck.ukravtodor.gov.ua

Хоч директор ДП «Служба місцевих доріг у Черкаській області» Ігор Франчук і запевняє, що їхні інспектори складають відповідні приписи, а роботи не приймають, доки підрядники не усунуть виявлених недоліків. До того ж, усі порушення вони виправляють за власний рахунок.

У департаменті інфраструктури облдержадміністрації заспокоюють: з недбалими виконавцями робіт постійно працюють. Усі недоліки, мовляв, буде виправлено. Тільки коли? Зима вже близько. А після зими, як не раз бувало, разом зі снігом сходить асфальт. Не розтанув би й цього разу…



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua