"З квітня Держземагентство запроваджує автоматизовану кадастрово-реєстраційну систему"

Катерина МАЦЕГОРА
16 березня 2012

ПЕРСПЕКТИВА.  Мати справу із землею стало простіше. Новацію спочатку оцінять Харківщина та місто Севастополь. Згідно із Законом «Про державний земельний кадастр» її планується запровадити в усіх регіонах України з 2013 року. Однак якщо це нововведення матиме успіх у пілотних регіонах, його запровадять на державному рівні вже за кілька місяців поточного року. Такими словами голова Державного агентства земельних ресурсів Сергій Тимченко розпочав брифінг, присвячений заходам з поліпшення обслуговування громадян щодо видачі державних земельних актів та реєстрації земельних ділянок.

За словами посадовця, програмно-апаратний комплекс цієї кадастрово-реєстраційної системи (комп’ютерне, серверне та електротехнічне обладнання) грунтується на новітньому програмному забезпеченні, останніх світових досягненнях геоінформаційних технологій та технологій обміну даними. І його вартість у цілому становить маже 40 млн дол. США.

Сама ж система розроблялася в рамках угоди між нашою країною і Світовим банком «Видача державних земельних актів на право власності на землю в сільській місцевості та розвиток системи кадастру».

Хто останній в черзі до кадастру. Фото з сайту clicr.ru

«Державне агентство докладає максимальних зусиль, щоб робота з людьми була комфортною. Ми вже почали створювати кадастровий портал — інформаційний електронний ресурс із земельних відносин. На ньому всі бажаючі зможуть в онлайн-режимі переглядати інформацію про всі земельні ділянки України», — пояснив Сергій Тимченко. Для цього користувачеві потрібно буде ввести номер своєї заявки та останні чотири цифри ідентифікаційного коду.

Відомство відкрило й «гарячу» телефонну лінію. Тож українці можуть безпосередньо повідомити про випадки зволікання видачі державних актів, наявність черг тощо. Посадовець запевнив, що на всі подібні зауваження агентство реагує дуже швидко.

На брифінгу йшлося й про попередні запровадження прозорих механізмів реєстрації земельних ділянок, видачі відповідних актів та скорочення процедур.

Сергій Тимченко нагадав, що із серпня минулого року громадяни нашої країни обслуговуються за принципом «єдиного вікна»: «Закон про «Державний земельний кадастр» вступить в дію з 2013 року. Проте вже нині ми намагаємося працювати за наближеними до нього нормами. Всі документи реєструються протягом двох тижнів, а витяги з права на земельну власність — протягом 10 робочих днів».

Окрім цього, за останні півроку почала діяти перехідна електронна реєстраційна система та електронний обіг документів. У районних управліннях Держземагентства вже немає черг, оскільки громадян почали приймати щоденно.

«Ці нововведення значно спростили процеси реєстрації землі, дали змогу запобігти випадкам втрати оригіналів документів», — резюмував голова відомства. Та найважливішим є те, що завдяки автоматизації вищеозначених процесів рівень корупції вдалося знизити, а випадки здирництва з українців істотно скоротити. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua