"З турботою про молодь"

1 жовтня 2015

60-річчя творчої діяльності визначного українського   музикознавця Степана Йосиповича Лісецького спонукає нас, музикантів, із вдячністю  нагадати про його невтомну  різнобічну працю в багатьох  напрямах  національної  культури. Бо хто з музикантів не знає наукової праці «Риси стилю творчості Кирила Стеценка», монографій «Лев Миколайович Ревуцький»,«Хоровий диригент Семен Дорогий», «Класицизм — провідний творчий напрямок в українській музиці другої половини ХVІІІ — початку ХІХ століття»  і ще багато розвідок, статей та радіопередач про музику.

Усе почалося 1955 року, коли Степана Лісецького направили викладати до Хустської дитячої музичної школиСтепан Лісецький написав перші посібники з української музичної літератури для дитячих музичних шкіл. Фото надане автором на Закарпатті. Тим часом  успішне закінчення Київської консерваторії у 1963 році і вступ до аспірантури  розширило сферу його  діяльності.

Але виховання молодого покоління  цікавило його так само: він робив спроби поліпшити викладання  деяких шкільних дисциплін. У 1979 році Мінкультури  затвердило навчальну програму Степана  Лісецького з української музичної літератури для дитячих музичних шкіл. Паралельно науковець працював над посібниками з цієї дисципліни.

Згодом автор написав «Українську музичну літературу» для 6 і 7  класів (обидві надруковано у 1993 році). Це були перші посібники з української музичної літератури для дитячих музичних шкіл. Важливо, що С. Лісецький, уже тоді кандидат мистецтвознавства, сформував концепцію цієї навчальної дисципліни. Вона полягає в тому, що автор прагнув охопити як український фольклорний матеріал, так і твори українських професійних композиторів ХVІІІ—ХХ ст.

З 1980-х років С. Лісецький перейшов на викладацьку роботу до  Національного педагогічного університету імені М. Драгоманова. Він викладав  музично-теоретичні й музикознавчі дисципліни.  Пригадується, що С. Лісецький запросив на екзамен з гармонії, який проходив у формі наукової студентської конференції, композиторів

М. Каландьонка, В. Пацукевича і автора цих рядків.  Студенти зачитували наукові доповіді, а виступи супроводжували  грою на фортепіано. Після університету імені М. Драгоманова педагогічну діяльність С. Лісецький продовжив у академії керівних кадрів Міністерства культури і мистецтв, у Київському університеті  імені  Бориса  Грінченка, де він працює досі. Передовсім помітна у педагогічній роботі С. Лісецького турбота про професійний рівень викладання навчальних дисциплін з історії української та закордонної музики, гармонії та сольфеджіо, а також належний фаховий рівень знань студентів.

Це постійні роздуми над удосконаленням викладання навчальних дисциплін, пошуки нових методів роботи.  Серед  найновіших наукових  статей

С. Лісецького, датованих 2015 роком, — «Українське музичне Відродження: композиторська творчість, виконавство, музична освіта», «Інтерпретація українських класичних романсів народним артистом України Ф. Мустафаєвим», «Фортепіанні твори А. Кос-Анатольського в інтерпретації Марії Крушельницької» тощо. 

Петро ПЕТРОВ-ОМЕЛЬЧУК, 
голова Провідної ради Національної ліги українських композиторів



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua