Об’єднання рік тому податкової та митної служб себе виправдало. Підтвердженням цього є позитивні оцінки роботи Міністерства доходів і зборів від майже 60% представників бізнесу. Про це заявив міністр Олександр Клименко, підбиваючи підсумки першого року роботи міністерства під час зустрічі з журналістами.

Крім того, міністр повідомив, що, за результатами соціологічного дослідження, проведеного Researching and Branding Group у грудні 2013 року, за останні півроку значно (з 44 до 60 %) зросла кількість позитивних оцінок щодо створення Міндоходів з боку експортерів та імпортерів. Проти зворотної реорганізації структури виступає майже 55% підприємців. До речі, у дослідженні взяли участь 245 керівників українських, американських і європейських підприємств-інвесторів, що працюють в Україні, повідомляє прес-служба міністерства. 

Олександр Клименко нагадав про новації, втілені за рік. Зокрема, це підвищення якості податкового і митного сервісу, спрощення податкової звітності, масштабне впровадження електронних послуг, автоматизація процедур і, як наслідок, зменшення  часу на виконання бізнесом податкових зобов’язань і проходження митних процедур. За його словами, платники податків у цьому році витрачали на виконання своїх податкових зобов’язань на 100 годин менше, ніж торік. Час огляду вантажів на митниці в середньому скоротився до 1,5 години.

Згідно з результатами дослідження, найбільш популярними сервісами для платників є «Електронна звітність», «Єдина база податкових знань» та «Реєстр платників ПДВ». І підприємці звертають увагу на підвищення якості інформаційних матеріалів та доступності інформації, що надається Міндоходів.  

«Рік пройшов під знаком масштабного впровадження електронних сервісів і завершується запуском електронного кабінету платника, який не лише дасть змогу подавати звітність онлайн, а й надасть користувачам можливість дистанційно перевірити розрахунки з бюджетом, нагадає, коли і які податки необхідно сплатити», — наголосив міністр.

Ще одне нововведення: початок адміністрування міністерством єдиного соціального внеску (ЄСВ) восени цього року. За словами міністра, завдяки проведеній необхідній організаційній та технічній підготовці процес передачі цієї функції від Пенсійного фонду пройшов максимально комфортно для платників. Звіти вони подали вчасно. Та й  збір збільшився в середньому на 5% порівняно з минулим роком. За два місяці кількість платників ЄСВ, що звітують онлайн, зросла з 38 до 60%. 

Олександр Клименко запевнив, що міністерство планує і надалі спрощувати звітність з єдиного внеску, розглядаються варіанти зниження навантаження на фонд оплати праці. Окрім цього, колектив відомства продовжує шукати варіанти скорочення кількості податків за рахунок відмови від неефективних, подальшої мінімізації втручання у діяльність сумлінного бізнесу, спрощення митних процедур для суб’єктів зовнішньоекономічної  діяльності тощо.

Він зауважив, що вигоди від створення міністерства має і держава. Так, завдяки підвищенню ефективності боротьби з неофіційною економічною діяльністю, об’єднанню податкового і митного аудиту, посиленню аналітичної функції у роботі оперативних і слідчих підрозділів протягом 2013 року органи доходів і зборів забезпечили зростання платежів. 

Одним з найважливіших підсумків роботи міністерства, за оцінкою Олександра Клименка, є налагодження системного діалогу з громадянами та бізнесом, що дає змогу виявляти актуальні питання, які хвилюють платників, та адекватно на них реагувати. «Наприклад, нещодавно на зустрічі з підприємцями було порушено питання щодо подовження мораторію на перевірки малого та середнього бізнесу. А оскільки це потрібно бізнесу, то прийнято рішення подовжити його і на наступний рік. Дотримання мораторію на регіональному рівні перебуватиме під моїм особистим контролем», — констатував міністр.