СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

Наприкінці вересня традиційно в Урядовому контактному центрі підбили підсумки роботи за 9 місяців 2012 року. З’ясувалося, що упродовж січня-вересня на урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет звернулося  314,2 тис. заявників. Серед органів виконавчої влади, які уважно ставляться до звернень громадян, оперативно та відповідально реагують на вирішення порушених питань, — Міністерство охорони здоров’я України.

Особливу увагу в МОЗ приділяють зверненням, що потребують першочергового й термінового розгляду. Переважно вони пов’язані з  невідкладним лікуванням або оперативним втручанням. За січень-вересень 2012 року Урядовий контактний центр надіслав МОЗ для розгляду 876 звернень. Із питань охорони здоров’я  найбільше звернень стосувалося:

діяльності лікувальних закладів: заявників цікавила інформація про заклади охорони здоров’я, в яких можна отримати кваліфіковану медичну допомогу в лікуванні;

роботи аптечних закладів: ішлося про брак необхідних ліків, сертифікатів на медичні засоби і препарати тощо;

рішень медико-соціальних комісій, серед яких людей найбільше цікавили питання щодо процедури направлення на проходження МСЕК та незгоди заявників із рішеннями цієї комісії під час встановлення чи відмови у встановленні групи інвалідності.

Є окремі скарги на підвищення цін на лікарські засоби і препарати. У зверненнях порушено і питання соціальної захищеності населення у разі втрати здоров’я, пільгового забезпечення лікарськими препаратами і отримання лікування на пільгових умовах у медичних інститутах, що входять до складу Національної академії медичних наук. Серед заяв — звернення медиків із питань щодо виплати заробітної плати, коштів на оздоровлення.

Проте чимало є і позитивних прикладів. Приміром, заявниця з м. Нікополя Дніпропетровської області звернулася на урядову телефонну «гарячу лінію» із проханням безкоштовно забезпечити її сина, який перебуває на лікуванні у ДУ «Національний інститут серцево-судинної хірургії імені М. М. Амосова НАМН», штучним клапаном серця для проведення термінової операції. За рахунок бюджетних коштів хворого прооперували.

Чимало людей у зверненнях просили підказати надійний лікувальний заклад. Фото УКРІНФОРМУ

Жителька м. Ірпеня Київської області попросила провести безкоштовне щеплення її дитині (у той період в Україну ще не було завезено вакцини). В цьому випадку вакцину виділено з резерву ДЗ «Київська обласна санепідстанція МОЗ» безкоштовно.

За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію» звернулося 11 060 заявників зі скаргами, заявами та пропозиціями. 

0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.