МОРЕ

Завеликі для причалів кораблі
порт "Южний" обслуговує на зовнішньому рейді

Розташований поблизу Одеси порт "Южний" сьогодні є найглибоководнішою гаванню України. Глибини підхідних каналів тут становлять 15 метрів. Однак у Чорному морі курсують судна, яким цього замало. Аби не відмовляти великогабаритним клієнтам, портовики взялися дозавантажувати судна на зовнішньому рейді, так би мовити, за порогом порту. Першою ластівкою стало судно "Kassos Warrіor". Завдовжки 300 м воно має осадку у 18,5 метра.

Спільними силами порту та вантажовласника на рейдовому перевантажувальному комплексі N1 на судно доправили 53 тис. тонн залізорудного концентрату. Раніше задля подібних операцій судно відправляли до Керчі. Тепер завдяки новій технології, з'явиться можливість формувати повні суднові партії обсягом до 200 тис. тонн і під Одесою. Незабаром 143 тис. тонн залізорудного концентрату має прийняти на борт в акваторії "Южного" балкер "V Kerkіs", довжина якого 315 м. Розпочнуть завантажувати судно біля одного з бортових причалів - доки воно не досягне максимально можливої осадки у 14 м. Потім виведуть із порту, а вже у морі пакуватимуть під зав'язку.

Обійтися без таких маніпуляцій можна було б з допомогою подальшого поглиблення акваторії. Але такі роботи є надзвичайно вартісними, та й окупитися практично не мають шансів - гігантський балкер у Чорному морі гість не частий. Дбаючи про екологію своїх вод та узбереж, Туреччина обмежила прохід суден завдовжки понад 200 м через протоки Босфор та Дарданелли, що поєднують Чорне море зі Світовим океаном. Відтак застосування дозавантаження на зовнішньому рейді сьогодні є, либонь, найбільш доцільною методою при обслуговуванні морських велетів.