ЗАКОН

Віднині в регіонах держадміністрації можуть створювати  додаткові дозвільні центри

Ініційований Кабінетом Міністрів законопроект  «Про внесення змін до Закону «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», підтриманий 260 народними депутатами, має за мету гармонізувати та системно вдосконалити, відповідно до європейських стандартів, процедуру видачі документів дозвільного характеру. Зокрема, пропонується ввести нормативно-правову підставу під надання дозволів на обласному рівні за принципом організаційної єдності. Тобто додатково до чинних створюватимуться обласні (регіональні) центри, адже майже 80% дозволів видаються на рівні області. Наскільки легко започаткувати свою справу в  Києві, Чернівцях та Криму, цікавилися наші кореспонденти.

Не пройшло й місяця з тих пір, як у столиці відкрився міський дозвільний центр, який не лише заощаджуватиме час та гроші київських бізнесменів під час отримання дозвільних документів та адміністративних послуг, а й сприятиме викоріненню корупції,

У столичному центрі — до 800 відвідувачів щодень. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ  

За словами начальника головного управління з питань регуляторної політики та підприємництва КМДА Миколи Поворозника, сучасна чотириповерхова будівля на Дніпровській набережній відповідає всім вимогам дозвільних центрів і забезпечує як ефективну роботу службовців, так і комфортні умови для відвідувачів. Тут облаштовано 52 робочих місця для державних адміністраторів, місця для представників дозвільних органів — суб’єктів надання адміністративних послуг та для консультантів і навіть два робочих місця для обслуговування осіб з обмеженими фізичними можливостями. А ще для зручності відвідувачів встановлена електронна черга та електронний документообіг, облаштовані зручні зали очікування,  інформаційні кіоски, де є необхідна інформація щодо отримання документів дозвільного характеру та надання адміністративних послуг.

До роботи із видачі документів дозвільного характеру за принципом організаційної єдності залучено 21 дозвільний орган, якими видається 74 види документів. Ще 19 суб’єктів надаватимуть адміністративні послуги. Ведуться роботи зі створення міського веб-порталу адміністративних послуг, використання якого дасть змогу завантажувати електронні форми всіх заяв та інших документів, які потрібно заповнювати та подавати он-лайн-заявки на отримання адмінпослуг.

— Хоча ми відкрилися зовсім недавно, — каже М. Поворозник, — уже нині центр щоденно відвідує від 400 до 700 осіб. У подальшому сподіваємося обслуговувати до півтори тисячі відвідувачів щодня.

ДОВІДКА «УК»

Нині в Україні працює понад 680 офісів, у яких обслуговують підприємців дев’ять сотень адміністраторів і де можна пакетом отримати дозвільні документи. Для відкриття 27 нових регіональних центрів знадобиться близько 1,8 млн грн. Витрати сподіваються окупити за рахунок платних послуг.