ДОЩИТЬ

Ситуація із підтопленнями у столиці не критична, але комунальні мережі потребують
фінансового вливання

 

Кияни, які ще кілька днів тому потерпали від майже 40-градусної спеки та прагнули дощу, як кажуть, дочекалися. Вода з неба ллється вже кілька днів майже без перерви. Тож маємо не лише приємну прохолоду на вулицях та в помешканнях, а й певні проблеми з підтопленнями у столиці. На жаль, не всі зливові стоки змогли впоратися із навалою води та змитого нею бруду.

— Основні місця підтоплень нині у столиці — біля водозбірного басейну річки Либідь, площа Перемоги, вулиці Пестеля та Старовокзальна, проспект Миколи Бажана, вулиця Богатирська. А головні причини: підвищення рівня води у відкритих водоймах, а також засміченість колекторів брудом, який дощі змивають з вулиць, — поінформував генеральний директор комунальної корпорації «Київавтодор» Георгій Глинський.

Також, за його словами, навантаження на колектори збільшилося через те, що останніми роками в столиці постало чимало новобудов. Старі ж колектори, розраховані на певну кількість стічних вод, нині змушені приймати їх значно більше, а отже не завжди можуть упоратися.

А ще 12% колекторів у столиці вже вичерпали свій термін придатності та потребують негайного ремонту або й повної перебудови. Це колектори на вулицях Фрунзе, Іллінській, а також Глибочицький і Сирецький колектори. 

Серед причин Г. Глинський назвав закупорку колекторів брудом великого розміру, який потрапляє туди з відкритих водойм (автомобільні покришки, залишки будівельних матеріалів — дошки, цегла тощо), а також стихійну торгівлю у підземних переходах. Тамтешні колектори забиваються великою кількістю дрібного сміття (квіти, листя, пластикові та скляні пляшки, поліетиленові пакети). До того ж, величезну проблему створює «прихватизація» решіток зі зливостоків. Так, 25 таких решіток днями було викрадено лише на вулиці Набережно-Хрещатицькій. А це вже злочин, який має розслідувати міліція.

Зливостоки чистять навіть вручну. Фото PHL

Та загалом, за оцінкою гендиректора «Київавтодору», істотних підтоплень, які б, скажімо, спричинили затори на автошляхах, у столиці не зафіксовано. Тож ситуацію він оцінює як стабільну. Майже 100 працівників «Київавтодору» працюють у цілодобовому режимі на розчищенні зливостоків.

Георгій Глинський також повідомив, що нині розроблено спеціальну Програму з ремонту та реконструкції зливостоків та колекторів у столиці. На першочергові заходи потрібно приблизно 600 млн грн. І передовсім увагу слід приділити річці Либідь, яка не справляється з прийомом води, розчистити її русло й збільшити пропускну спроможність. Слід розчистити й засмічені зливостоки.

Далі потрібно провести ремонтні роботи з ліквідації дефектів колекторів, ремонт насосних станцій у місцях транспортних розв’язок та збудувати насосні станції біля підземних переходів. Також треба реконструювати очисні споруди на Дніпрі. На поступову реалізацію всієї програми необхідно передбачити приблизно 2,7 млрд гривень. Нині програма перебуває на розгляді у  Київській міській раді.