Різдвяний розпродаж — улюблена пора як для шопоголіка, так і для звичайного покупця. Адже навіщо купувати сьогодні те, що через кілька днів коштуватиме на 30%, 50%, а інколи й 70% дешевше!? Як доводять дослідження, українці полюбляють різноманітний розпродаж і охоче витрачають гроші у цей благодатний для торговців час. Проте якщо на товар встановлено аж надто велику знижку, тоді більшість споживачів обходить його стороною, вважаючи, що безплатний сир буває лише у мишоловці. Отже, великі знижки свідчать про те, що товар із таким дисконтом неякісний. Тож які знижки оптимальні, з’ясовував «Урядовий кур’єр».

 

В очікуванні цінопаду

Мода на знижки до нас прийшла нещодавно і свою популярність серед споживачів завойовувала довго. Люди, які за часів Союзу звикли стояти у кілометрових чергах, щоб придбати будь-яку річ, ніяк не могли збагнути, чому ж у певний час їм пропонують купувати товари із знижками. Тому більшість українців, особливо старшого віку, вважала, якщо дешевше, то обов’язково з якимось ганджем.

Проте хоч як довго вітчизняні споживачі звикали до знижок, уже можна говорити про те, що вони у нас прижилися. Нині багато хто тільки й чекає на благодатну пору під назвою розпродаж. Майже все «економічне населення» країни планує серйозні покупки саме на час сезонних розпродажів.

Більшість покупців, а в основному це молодь, шукає таку можливість в інтернеті. Тут ви знайдете бойлери, витяжки, газові плити, морозильні камери. А якщо ви давно шукали і не знаходили оптичні прибори: анемометри, барометри, металошукачі і навіть метеостанції вам потрібно саме сюди.

 Крім того в Apple Store на вас чекають «яблучні» новинки: iPhone, iPad та iPod з великим вибором аксесуарів до них. Придбати тут можна і розумні годинники Watch на будь-який смак і відповідну ціну. Є з чого вибрати і серед планшетів, ноутбуків та електронних книг. Не кажучи про мобільні телефонии, смартфони, чохли, захисні плівки та екрани до них. В інтернет-магазині техніки і електроніки більшість товарів можна придбати в кредит.

Нещодавно міжнародна агенція маркетингових досліджень, яка спеціалізується на вивченні поведінки споживачів, провела онлайн-опитування, згідно з яким 76% респондентів планують купити верхній одяг, теплі речі чи зимове взуття в період сезонних знижок. Тобто з середини грудня до середини січня. Так, одяг та взуття для дітей хочуть придбати 39% опитаних, персональну електроніку — 34%, меблі, предмети декору для дому — 32%, взуття іншого сезону (приміром взимку — літнє) — 30%, комп’ютери 21% і автомобілі 9%.

Щодо грошей, які українці планують витратити під час сезону розпродажів, що наближається, першість тримають електроніка та меблі. Так, на взуття сезону весна/літо 36% вітчизняних споживачів планують витратити 251—500 грн. На ці товари від 501 до 1000 грн мають витратити 33% споживачів, 1001—2000 грн залишать у магазині лише 14% опитаних, і 2% готові заплатити за взуття іншого сезону понад 5 тис. грн.

На одяг та взуття для дітей 27% батьків готові витратити від 251—500 грн, а 32% мам і тат за такі подарунки заплатять 501—1000 грн, 25% планують заплатити 1001—2000 грн. І лише 8% опитаних витратять 2001—5000 грн.

На зимове взуття зі знижкою 22% українців планують витратити 251—500 грн, 45% — 501—1000 грн, 24% — 1001—2000 грн. Лише 6% споживачів запланували заплатити за зимове взуття під час розпродажу понад 5 тис. грн.

А ось за персональну електроніку українці готові платити більше. 5% споживачів під час розпродажу планують витратити таку незначну суму, як 251—500 грн. Обновити «парк домашньої техніки» цього року в сезон розпродажу хочуть 4%, витративши 251—500 грн. Звісно, за такі невеликі гроші хіба що праску чи фен можна купити. 10% планують витратити 501—1000 грн. 26% опитаних українців мають на меті купити техніку для дому, заплативши 1001—2000 грн. Проте більшість споживачів реально оцінюють вартість електроприладів, тож і запланували бюджет 2001—5000 грн. 16% споживачів витратять на техніку понад 5 тис. грн.

251—500 грн — саме за ці гроші 11% українців хочуть придбати предмети декору для дому. 22% запланували витратити на такі речі суму 501—1000 грн. І 35% — від 1001 до 2000 грн, а 22% — більш як 5 тис. грн.

Про запас

Дослідили фахівці міжнародної агенції й те, яка знижка під час розпродажу найбільше мотивує споживачів до купівлі.

Для категорії одяг і взуття діапазон допустимих знижок — 42—58%, проте оптимальною дослідники називають дисконт 49%. Для верхнього одягу і теплих речей — 40—58%, а оптимальна — 48%. Натомість найкраща знижка для зимового взуття — 47%. Найбільшою оптимальною знижкою, згідно з дослідженням, експерти називають 55%, із таким дисконтом українці готові купувати взуття іншого сезону, наприклад взимку — літнє.

Одяг та взуття для дітей із знижкою 39—57% в період розпродажу багатьох батьків підштовхне до покупки. Хоч найкращою для цієї категорії є, згідно з опитуванням, дисконт 47%. Персональну електроніку українці готові купувати із знижкою 39—57%. В цьому разі оптимальний дисконт 47%. Для меблів та предметів декору бажаний дисконт становить 40—55%, але найкращий — 47%. Як видно із дослідження, найбажаніша знижка серед більшості груп товарів — 47%.

— Ще один цікавий момент нашого дослідження — схильність українців до купівлі не дуже потрібних речей. Звісно, такі дії не варто назвати шопоголізмом, проте певні ознаки цієї не визнаної в Україні хвороби є, — зазначає директор міжнародної агенції маркетингових досліджень Тимофій Замурій.

Тож як показало нещодавно проведене дослідження, за знижки 75%, понад половина респондентів (а саме 68%) готові купити товар, який їм зараз не потрібен, проте може знадобитись у майбутньому.

Різдвяні знижки для більшості українців — прекрасний привід зробити покупку. Так, 38% вітчизняних покупців планують у період сезонних знижок навідуватись у магазин частіше ніж раз на тиждень.

Натомість можливість поторгуватись у торговельній мережі для багатьох споживачів не є серйозним стимулом для купівлі. Так, 38% опитаних зауважили, що можливість торгуватися може як позитивно вплинути на рішення щодо шопінгу, так і навпаки. 14% українців негативно ставляться до можливості поторгуватися. Цю категорію покупців, навпаки, відлякуватиме від покупки.

ЗНИЖКИ В ЄВРОПІ

У європейських країнах найбільші розпродажі припадають на різдвяні свята, проте стартують вони у різний час.

Італія. Старт різдвяних розпродажів тут починається першого дня січня, а літні тривають усю другу половину літа.

Швеція. У цій країні сезон розпродажів називають Mellandagsrea. Стартує розпродаж 26 грудня і триває майже цілий місяць після закінчення різдвяних свят. Літні розпродажі тривають із середини липня і до кінця літа.

Франція. Різдвяний розпродаж стартує у першу середу січня і триває приблизно місяць у Парижі та 6 тижнів в інших французьких містах. Сезон літніх розпродажів розпочинається в серпні й триває до початку вересня.

Англія. У Лондоні пору розпродажів називають Sales. Стартує  з 27 грудня. Улітку найвищі знижки на товари в липні.

Німеччина.  Зимові розпродажі починаються в останній понеділок січня. Тут для них навіть є офіційна назва, яку складно вимовити: Winterschlussverkauf. Триває це 12 днів, але і до початку магазини проводять власні розпродажі, що починаються з початку січня і тривають протягом місяця.