ПЕРЕВЕЗЕННЯ

Залізниця не зможе оновити пасажирський рухомий склад без бюджетних коштів

Більшість пасажирських вагонів, які використовують на залізницях України, нині морально та фізично застаріли. На їх кардинальне оновлення потрібно майже 2 млрд доларів США, однак таких коштів немає. Про це заявив генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак під час урядового брифінгу.

«Нині один пасажирський вагон із нержавіючої сталі виробництва Крюківського вагонобудівного заводу коштує приблизно 2 млн дол. США. Для оновлення парку необхідно зробити закупівлі на 2 млрд дол. Самостійно, без бюджетних коштів, залізниці не зможуть оновити парк пасажирських вагонів», — зазначив Володимир Козак. При цьому він зауважив, що з усього парку пасажирських вагонів (близько 5000) лише 2000  відповідають сучасним стандартам якості та комфорту.

Старі вагони залізничники намагаються зробити затишними. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

Проте залізничники намагаються підтримувати в належному стані існуючий рухомий склад та задовольняти потреби пасажирів. Зокрема під час підготовки пасажирських поїздів до літніх перевезень залізниці вклали в ремонт рухомого складу понад 400 млн грн. Капітально відремонтовано 35 пасажирських локомотивів на суму 190 млн грн,  528 пасажирських вагонів на суму 128,5 млн грн та 44 секції електропоїздів на суму 101 млн грн. Водночас гендиректор Укрзалізниці зауважив, що через дефіцит пасажирських локомотивів для перевезень у літній період використовують 178 вантажних.

Володимир Козак повідомив, що з початку літа залізницями перевезено майже  10,5 млн пасажирів. «Ми врахували досвід минулих років. Цього літа для забезпечення перевезень пасажирів курсує 300 пар пасажирських поїздів, з яких 171  пара курсує цілорічно, 88 — призначені на літній період, а також  41 пара — це разові поїзди, що призначаються у дні «пікового» підвищення пасажиропотоку і  для перевезення організованих груп пасажирів та дітей», — цитує слова посадовця прес-служба Укрзалізниці.

Володимир Козак наголосив на тому, що всіх бажаючих у літній період буде перевезено: «Ми звертаємося до  пасажирів з проханням завчасно планувати поїздки, щоб залізничники могли вчасно відреагувати на підвищений попит у тому чи тому напрямку».

Він також розповів про ситуацію на кримському напрямку. Так, цього року пасажиропотік до Криму збільшився майже на 4%. Для задоволення потреб пасажирів, які бажають відвідати півострів, передбачено 101 пару поїздів, з яких 24 — цілорічних, 71 — призначені на літній період, 6 — разових. Загалом задіяно 1443 пасажирські вагони, з яких  766 — додаткові. Крім того, з 15 липня Укрзалізниця призначила ще два додаткових поїзди сполученням Київ—Сімферополь, а також збільшила кількість вагонів та схеми існуючих поїздів. Володимир Козак додав, що для уникнення черг у пунктах продажу на період збільшення пасажиропотоку працюють 160 додаткових квиткових кас, у тому числі 7 пересувних.

Говорячи про перспективи покращення сервісу, гендиректор Укрзалізниці, зокрема, повідомив, що завершується робота над остаточним запровадженням електронного пасажирського квитка. Очікується, що в жовтні Укрзалізниця відмовиться від бланків суворої звітності.

«Ми завершуємо роботу з податковою адміністрацією та очікуємо, що в жовтні повністю перейдемо на електронний квиток. У тому числі квитки, що придбані через Інтернет, не потрібно буде роздруковувати в касі на бланку», — зазначив Володимир Козак. Таким чином з роздруківкою електронного квитка можна буде безпосередньо сідати в поїзд, де вже проведуть фіскалізацію квитка та ідентифікацію особи, яка його придбала. У той же час посадовець висловив сумніви щодо повернення до придбання квитків за паспортами. 

Відділ новин
«Урядового кур’єра»