ІНФРАСТРУКТУРА

Придніпровські залізничники порозумілися з кримською владою  і разом придбали перший дизель-потяг
 

Рейкобус курсуватиме маршрутом Джанкой — Феодосія і з’єднає станції Джанкой, Владиславівка, Феодосія, Армянськ. Ця ділянка не електрифікована, а тому була завжди проблемною для кримських залізничників. Тож для перевезення пасажирів змушені були використовувати маломісткі поїзди у складі вантажних тепловозів і кількох плацкартних пасажирських вагонів, що вкрай нераціонально і дуже витратно для перевізника. Крім того, із жовтня минулого року за рішенням Укрзалізниці змінено маршрут потяга №27—28 Київ — Севастополь. А це додало зайвих незручностей жителям Армянська, Красноперекопська та прилеглих сіл. Тому влада автономії прийняла рішення забезпечити кримчан залізничним транспортом і пустити на цій ділянці дизель-потяг.

Як зазначив під час урочистих заходів з нагоди запуску рейкобуса начальник Придніпровської залізниці Олександр Момот, придбання такого транспорту — це вимога часу, що дає змогу істотно скоротити експлуатаційні витрати підприємства. Він також заявив, що це перший успішний досвід співпраці з керівництвом Криму в розв’язанні транспортних проблем регіону. «І добра наука всім: там, де хочуть розвивати місцевий транспорт, ідуть назустріч одне одному», — наголосив він.

Дизель-потяг польського виробництва АТ «ПЕСА Бидгош»  сподобався  пасажирам: комфортабельний салон зі зручними кріслами, двері з висувними підніжками для виходу на низькі та високі платформи. Передбачені у ньому місця для інвалідів на візках і габаритного багажу. Пасажири високо оцінять наявність системи клімат-контролю, вакуумного туалету, яким можна користуватися під час стоянки чи в санітарній зоні. Є тут і умивальник з гарячою і холодною водою, та й рівень шуму в салоні мінімальний.

Пасажировмісність потяга — 200 осіб, зокрема 90 — місць для сидіння. Термін експлуатації — 40 років. А ще рейкобус мобільніший, ніж його попередники: час у дорозі скорочується рівно на годину. Економічні переваги теж відчутні. За 100 кілометрів подоланого шляху він спалює лише 50 літрів дизпалива — як звичайний автобус. Дальність ходу на одній заправці не менше 1 тисячі кілометрів. При цьому вартість квитків не змінилася, а 38 категорій пільговиків і надалі матимуть право  на  безкоштовний проїзд. Розробляючи графік  руху дизель-потяга, враховували розклад потягів далекого сполучення. З Армянська рейкобус прибуватиме у Джанкой за 40 хвилин до відправлення потяга №12 сполученням Сімферополь — Київ.

Як запевнив журналістів голова кримського уряду Анатолій Могильов, це не останній потяг, який придбав Крим, і влада й надалі виконуватиме свої соціальні зобов’язання.

Як зауважив присутній на урочистому заході директор з маркетингу східних ринків АТ «ПЕСА Бидгош» Зігфрид Журавські, є ймовірність, що такі потяги вироблятимуть в Україні. Адже у жовтні під час перемовин з віце-прем’єр-міністром — міністром інфраструктури Борисом Колесніковим компанія представила бізнес-програму виготовлення 112 дизельних потягів для України на наших потужностях, і уряд її розглядає. 

У свою чергу заступник міністра інфраструктури Володимир Корнієнко підтвердив, що такі потужності в Україні є. «Втручатись у процес переговорів представників цього бізнесу ми не будемо, але маємо надію, що вони домовляться. Адже для нас важливо, щоб цей транспорт виробляли тут. Це зниження ціни на кінцевий продукт і великий плюс для вітчизняного машинобудування: з’являться нові  робочі місця. Тому ми в цьому проекті дуже зацікавлені», — підкреслив він. 

Із 28 жовтня польський рейкобус почав курсувати з Джанкоя до Феодосії. Фото автора