СТРАТЕГІЯ

Одесити роблять ставку на контейнерні перевезення

На Одеській залізниці професійне свято збіглося у часі з ювілеєм - 145-річчям від створення підприємства. До нього підготувалися заздалегідь: протягом останніх трьох років одесити є переможцями галузевого змагання. Цьогоріч вона впевнено виконує планові показники і демонструє навіть певне зростання порівняно із минулим роком.

Хоча робити це нелегко. Через запровадження квот на експорт зерна Одеська залізниця перевезла його майже вдвічі менше, ніж торік. Значно зменшилося й транспортування металу. Компенсувати ці втрати вдалося за рахунок інших вантажів: на 17% зросли обсяги перевезення руди і на 21% - нафти. Зокрема, цьогоріч Одеська залізниця має перевезти для Білорусі 4 млн тонн венесуельської нафти, наступного року - ще 10 млн. Начальник Одеської залізниці Ілля Левицький каже, що чітко зпрогнозувати кон'юнктуру вантажів складно. Однак деякі стратегічні напрямки у розвитку підприємства все ж визначили. Приміром, до 2015 року Одеська залізниця має уп'ятеро збільшити перевезення контейнерів, яке є досить прибутковим. Тарифи тут у кілька разів вищі, ніж, скажімо, при перевезенні вугілля. До того ж контейнерні перевезення є найперспективнішими і для портів. У зоні обслуговування Одеської залізниці діють 9 морських та 3 річкових порти, на які припадає 80% вантажообігу вітчизняних портів.

Саме через це до 40% транзитних перевезень України здійснюється Одеською залізницею. Її рейки є складовою частиною чотирьох міжнародних транспортних коридорів, через які забезпечується товарообмін понад 80 країн. Тож не дивно, що на окремих ділянках залізниці вже відчувається дефіцит пропускної спроможності. Тісно стає у кримському напрямку. Аби зарадити цій проблемі, на ділянці Долинська -Миколаїв були споруджені двошляхові вставки завдовжки 52 км. Збільшено пропускну здатність під'їзних шляхів в Іллічівському та Южному портах.

Є хороші новини й для пасажирів: 1 жовтня відновлено курсування поїзда Кишинів - Одеса, який було скасовано 2006 року через конфлікт Молдови з Придністров'ям.

Приємною звісткою є заява начальника залізниці про те, що, попри проблеми із компенсацією за перевезення пільгових пасажирів, тарифи на проїзд підніматися не будуть. Принаймні до кінця року.