На VІ Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти — 2015» у Києві, серед організаторів якої Міносвіти та Національна академія педнаук, представлено майже 900 навчальних закладів та агенцій з 22 регіонів нашої країни, а також Латвії, Литви, Швейцарії, Польщі, Чехії, Франції, Великобританії, Канади, Словаччини, Естонії, США та Молдови.
Упродовж трьох днів роботи педагоги, науковці, фахівці та відвідувачі мали змогу обмінятися досвідом педагогічної практики, ознайомитися із сучасними технологіями навчання. Старшокласники та їхні батьки, студенти отримали актуальну інформацію щодо умов вступу на бакалаврські та магістерські програми і можуть поставити запитання щодо специфіки здобуття освіти в обраній країні.
На численних науково-практичних конференціях, тематичних семінарах, «круглих столах» обговорювалися нагальні проблеми модернізації освітньої галузі, шляхи інтеграції в європейський освітній простір, особливості вступу до вищих навчальних закладів у 2015 році.
У розмаїтті стендів і заходів кожен шукав найцікавіше для себе. Спостерігаю, як науковий співробітник Інституту педагогіки Тетяна Коршевнюк прискіпливо вивчає стенд шкіл, щось розпитує вчителів.
— Цікавлюся, — каже, — як у школах упроваджують розробки науковців, на які проблеми слід більше звернути увагу. Мій профіль — хімія і біологія. Впевнена, що поглиблення знань учнів саме з цих предметів дасть змогу модернізувати екологічний світогляд.
А директор Софіївського професійного ліцею Дніпропетровської області Тетяна Дзюба представляє свій навчальний заклад як соціокультурний осередок громадсько-партіотичного виховання молоді. Неподалік представники Житомирського обласного ліцею-інтернату для обдарованих дітей діляться досвідом інноваційних методів виявлення та підтримки обдарованих дітей. І що не навчальний заклад — досвід, маленьке відкриття.
— Виставка, — зазначає заступник директора Чернівецького професійного ліцею сфери послуг Анна Лакатуш, — зібрала під одним дахом небайдужих. Ми не лише обмінюємося досвідом, а й спілкуємося з науковцями, отримуємо роз’яснення посадовців.
Один з них, директор департаменту профосвіти МОН В’ячеслав Супрун, відповідаючи на запитання присутніх, розповідав, що в 2015 році триватиме процес оптимізації та впорядкування мережі професійно-технічних навчальних закладів. Заплановано передовсім їх переформатування: з вузькопрофесійних, якими вони є нині, створити багатопрофільні професійні навчальні заклади нового типу, що готуватимуть фахівців усіх професій та спеціальностей, яких потребує конкретний регіон.
Чому стільки уваги середній школі й профтехосвіті? Бо там чи не найбільше проблем, формується база майбутніх абітурієнтів. Тож не випадково саме на рівні цих навчальних закладів найбільше дискусій. А програмами університетів цікавляться на виставці здебільшого ті, хто уже зробив вибір. І чи не однакова кількість звернень до вітчизняних і закордонних вищих навчальних закладів. І це добре — є конкуренція. Отже, активізується робота наших університетів.
Микола ПЕТРУШЕНКО,
Світлана СКРЯБІНА (фото),
«Урядовий кур’єр»