СПІВПРАЦЯ

Петропавлівський ярмарок, проведений на батьківщині Наталки Полтавки за участю товаровиробників двох областей, розпочав нову сторінку в літописі краян-сусідів
 

Минулої суботи в районі вулиці Зіньківської в Полтаві, де розташований ринок «Київський», було особливо гамірно. Ще задовго до вихідного численні оголошення повідомляли про спільний Петропавлівський ярмарок, який організували полтавські і сумські товаровиробники. Обравши торговельним майданчиком наймолодший ринок міста, якому щойно виповнилося три роки, давні й добрі сусіди дійшли думки подарувати городянам і гостям справжнє ярмаркове дійство — з піснями, танцями, музиками, різновидами харчової продукції, вирощеної і виробленої працьовитими руками трудівників сусідніх областей.

У себе виробили — у себе продали

Для Сумської області тема підтримки місцевого виробника сьогодні є пріоритетною. Два роки тому голова облдержадміністрації Юрій Чмир ініціював початок потужного руху, мета якого всіляко сприяти місцевим виробникам не тільки у виробництві, а й успішній реалізації виробленої продукції. Сьогодні можна підбити перший проміжний підсумок цієї роботи, означений низкою конкретних досягнень у виробництві і продажу молочних, м’ясних, хлібопекарських виробів з маркою «Зроблено на Сумщині». У цьому переконалися ті, хто завітав на Петропавлівське торговельне свято.

Відкриваючи ярмарок, голова Полтавської ОДА Олександр Удовиченко наголосив на його неабиякому значенні. Адже участь у заході товаровиробників двох сусідніх областей — то не просто рядова торгівля, а чудова нагода оглянути здобутки кожної, запозичити досвід чи поділитися ним, можливість означити нові завдання. Але головне, краяни мають змогу придбати продукти за цінами, значно нижчими від ринкових, не кажучи про її високу якість і максимальну екологічну безпеку. А влада працює заради того, аби люди завжди мали для цього можливості.

На переконання заступника голови Сумської облдержадміністрації Сергія Слизького, візит до Полтави став своєрідним іспитом для сумських товаровиробників. Асортимент, ціни, якість — усе свідчить про те, що таку перевірку гості складають на «відмінно». У цьому значна заслуга тисяч трудівників і керівників виробничих підприємств. Серед них — почесний президент концерну «Укрросметал», голова ради директорів промислових підприємств Сумщини при ОДА Григорій Дашутін, який упродовж останнього десятиріччя демонструє приклад ефективного менеджменту, європейський стиль організації і стандартів виробництва. Облаштування ринку «Київський» за його ініціативи — одна з яскравих ілюстрацій, як можна і потрібно працювати в сьогоднішніх умовах на спільну користь громади.

 До учасників ярмарку звернулися голова Сумської обласної ради Геннадій Михайленко, його полтавський колега Іван Момот, міський голова Полтави Олександр Мамай, секретар Сумської міськради Олексій Мовчан, почесний президент концерну «Укрросметал» Григорій Дашутін, голова спостережної ради ТОВ «Агропромислова компанія «Докучаєвські чорноземи» Андрій Сокол та інші. Торговельне дійство освятив і благословив представник місцевої православної Єпархії.

На Петропавлівському ярмарку кожен знаходив те, що його цікавило. Фото Володимира КОВАЛЕНКА

Для того і ярмарок, щоб купувати

Аби збагнути масштаби ярмарку, треба уявити два торговельних ряди з різними ятками, павільйонами, наметами, машинами. А на прилавках — мед і цибулю, картоплю і полуниці, ковбаси і хліб, бублики і сметану, олію і яблука, малину й аличу, копченості і сало, пиво і напої дещо міцніші… Навряд чи все можна перелічити, бо приїхали понад 30 сумських і полтавських товаровиробників, які привезли все, що можна було привезти.

Ось майданчик торговельного дому «Докучаєвські чорноземи» з Карлівського району. Його директор Руслан Сорокін у розкішному брилі, сорочці-вишиванці — відчувається добра і широка українська натура. Залюбки розповідає, що саме «Докучаєвські чорноземи» — серед організаторів Петропавлівського ярмарку. Сьогодні господарство — на високому економічному і виробничому піднесенні. Обробляючи понад 33 тис. га землі, місцеві трударі мають свинотоварний комплекс, м’ясокомбінат, сад, хлібозавод. На продаж привезли хлібобулочні і м’ясні вироби, городину, малину і полуниці, мед, олію, гречку, цукор — загалом понад 40 найменувань.

Неподалік торгують представники ЗАТ «Сад» Охтирського району. Директор товариства Віктор Сугак пропонує покуштувати і купити огірки, аличу, яблука, мед… А ще на прилавку борошно й олія — остання прозора і духмяна, аж проситься до кошика.

А в іншому павільйоні — продукція Сумського фарфорового заводу, якій на ринку немає жодного конкурента, і вироби під торговельною маркою «Горобина». Продавці Наталія Боловінцева та Христина Павлова пропонують розкішні сервізи, чашки, тарілки, сувеніри. Тут і їхні помічники — хлопці рекламують настоянки, наливки, знані в усій Україні та Європі. Одні покупці спершу дегустують, інші — купують відразу, бо вже знають про сумську «Горобину».

Обійти всі ряди можна, але для цього потрібно чимало часу. Однак до земляків навідався — представників ПСП «Піонер» та «Комишанське» Охтирського, «Світанок» Великописарівського районів, пивоварів, пекарів і сироварів Охтирки. Як розповіли керівники сільськогосподарських підприємств «Піонер» та «Комишанське» Олександр Кужель та Володимир Зубко, і покупці, і продавці задоволені. Перші з того, що товар іде на «ура», другі — з можливості заощадити на покупках до 20–25% коштів.

Ринок — «Київський», візитка — полтавська

Ярмарок вирував не тільки на Зіньківській вулиці, а й у приміщенні ринку «Київський». Ті, хто заходять сюди вперше, не приховують здивування — настільки чисто й охайно. Перепрошую за спостереження, але на ринку не побачив і не почув жодної мухи, яка могла б зіпсувати загальне враження.

Нову торговельну точку відкрили три роки тому, саме на свято Петра і Павла. Сьогодні на площі понад 1000 кв. м торговельні місця орендують майже 200 продавців. Сучасне обладнання, комфортні умови, зручне транспортне сполучення, доступні ціни — все це належно оцінили полтавці, які залюбки віддають перевагу саме цьому ринку. Серед них — і Лідія Повжидкова, яка розповіла, що скуповуватися вона прийшла разом із чоловіком. Придбали лоток яєць по 4 грн за десяток, три кілограми гречки по 11 грн, цукор по 5 грн 10 коп. А ще запаслися часником, цибулею, олією. Все — значно дешевше, ніж на традиційному ринку.

Угоди між областями як орієнтир на майбутнє

Торговельне свято не обмежилося ярмарком. Того дня було підписано дві угоди про торговельно-економічну, науково-технічну та гуманітарно-культурну співпрацю між Полтавською та Сумською облдержадміністраціями та обласними радами. Як зазначили голова Полтавської ОДА Олександр Удовиченко та заступник голови Сумської ОДА Сергій Слизький, ці документи в чомусь схожі, адже в їхній основі —спільний стрижень, який визначає подальшу стратегію співпраці двох областей на різних напрямках.

Правду кажуть, що добрий сусід кращий за далекого родича. Сумська і Полтавська області, їхні мешканці по-доброму приречені на співпрацю і побратимство. Історичний досвід свідчить, що обидва регіони взаємокорисні і взаємопотрібні. Укладені угоди неодмінно додадуть імпульсу і енергетики цим відносинам.

Замість P.S. На ярмарку зустрівся зі своїм полтавським колегою Олександром Данильцем, з яким дегустували деякі продукти і напої. Зважаючи на спеку, скуштували спершу охтирського, а потім полтавського пива, не обійшли увагою копченості ТД «Докучаєвські чорноземи», сподобалися сумський мед і місцеві галушки. Пам’ятаючи приказку про куликів, які славлять своє болото, не з’ясовували, чиї продукти кращі. Зійшлися на тому, що і сумські, і полтавські однаково смачні та якісні. В тому, що це не дипломатичне порозуміння, а чистісінька правда, нас підтримали чимало відвідувачів-покупців, з якими спілкувалися.

Хто-хто, а покупці завжди праві.

ПРЯМА МОВА

Олександр УДОВИЧЕНКО,
голова Полтавської ОДА:

— Наша область уже має кілька угод про співпрацю, зокрема, з Донецькою, Херсонською, Московською областями. Щойно підписана відкриває нову сторінку у відносинах Сумщини і Полтавщини на десятках напрямків. Попереду обміни делегаціями, участь у нових ярмарках, зокрема у Сорочинському, спільні проекти, виставки, огляди.

Окремо хочу відзначити роботу почесного президента концерну «Укрросметал» Григорія Дашутіна, який організовує і веде соціально відповідальний бізнес. Облаштування ринку «Київський» — приклад того, як новий об’єкт вдало вписався в інфраструктуру обласного центру, успішно конкурує з іншими торговельними точками, а в підсумку слугує на користь усій міській громаді.

Сергій СЛИЗЬКИЙ,
заступник голови Сумської ОДА

— Підтримка місцевого товаровиробника, чим предметно переймається сумська обласна влада на чолі з головою ОДА Юрієм Чмирем, знайшла практичні результати в сьогоднішньому ярмарку. Приємно бачити, який асортимент екологічно чистої продукції запропонували і сумчани, і полтавці. А концерн «Укрросметал» став справжнім містком між двома регіонами, які давно є побратимами.

Так, важливо виробити конкурентну продукцію, але важливіше вигідно її реалізувати. Сумщина активно шукає ринки збуту, виходить на інші області — недавно підписали угоди з Донецькою і Луганською. А з Полтавщиною у нас не лише спільний кордон, а й історичні корені.

Григорій ДАШУТІН,
почесний президент концерну «Укрросметал»

Сьогодні вітчизняні споживачі особливо потребують якісних і екологічно чистих харчових продуктів. Ми ж маємо всі можливості споживати власні овочі, фрукти, молоко, м’ясо. У вирішенні цього надважливого питання необхідно об’єднати зусилля влади і бізнесу, організувати роботу таким чином, аби кожен мешканець чи то Сумщини, чи то Полтавщини мав змогу за доступними цінами купувати місцеву продукцію.

Втішно, що ринок «Київський» має своїх покупців. Переконаний, і надалі з’являтимуться нові торговельні підрозділи і в Сумах, і в Полтаві, і в інших містах України. Це, безумовно, розширить можливості для реалізації продукції місцевих товаровиробників.