АНШЛАГ

У Донецьку завершився міжнародний фестиваль «Зірки світового балету» 

На початку жовтня осінні вечори в нашому обласному центрі стають світлішими ще й завдяки «Зіркам світового балету» — фестивалю, який у Національному академічному театрі опери та балету ім. А. Солов’яненка відбувається вже дев’ятнадцять років поспіль. Він став однією з мистецьких традицій шахтарського Донецька. Завдяки його організатору, відомому танцівнику, народному артистові України, художньому керівникові театру Вадимові Писарєву сюди приїжджають рік у рік  найкращі майстри сцени з усіх кінців світу.       

З великим нетерпінням очікували шанувальники танцю нагоди побувати на творчому вечорі легенди балетного світу народного артиста Росії Фаруха Рузіматова. Деякої пікантності його участі у фестивалі додавали вісті з-за лаштунків. Подейкували, що танцівник приїхав до Донецька не  в гуморі, а тому  уникав спілкування з журналістами і висував певні «зіркові» вимоги: приміром, під час спільних виступів артистів ведучий не оголошував його прізвище та назву виконуваного номера. Але на сцені це був Танцюючий Леопард, як його прозвали за неабияку пластику британські шанувальники балету. Тому й не дивно, що виступи талановитого танцівника пройшли на біс.

Краса класичного танцю: майстер-клас від Фаруха Рузіматова.
Фото надане Донецьким театром опери та балету

Оскільки так повелося, що балет стійко асоціюється в народу з «Лебединим озером», на фестивалі просто не могли не запропонувати глядачам цей класичний спектакль. А головні партії виконували ще одна легенда балету — народна артистка Грузії та Росії Ніна Ананіашвілі та заслужений артист України Денис Матвієнко. Пані Ніна нещодавно відзначила 30-річчя творчої діяльності, а блискучий виступ на донецькій сцені дав змогу наочно переконатися, що артистка переживає чергову творчу молодість.

Виконавчою майстерністю вразили донеччан і учасники з далекого зарубіжжя: оплесків та квітів не шкодували для солістів Національного балету Куби Анетт Дельгадо та Дані Хернандес, танцівниці з Китаю Жу Ятонг, яка зворушливо виконала композицію «Реквієм. Тохоку» пам’яті загиблих внаслідок землетрусу в Японії, німецькому артисту Флавіо Саламанкі та багатьом іншим виконавцям. А ще одним відкриттям став виступ Московського державного академічного танцю «Гжель» під керівництвом Володимира Захарова.

 «Загалом це був фестиваль прем’єр та відкриттів, — поділився з кореспондентом «УК» враженнями перед завершальним гала-концертом Вадим Писарєв. — Уперше до нас приїхав Фарух Рузіматов зі своїм творчим вечором, тут відбулася прем’єра постановки Едварда Клюга «Radio and Juliet» у виконанні солістів донецького театру. А виступ російського народного ансамблю «Гжель» став своєрідною  сенсацією. Ми всі — професіонали і глядачі — просто вражені їхньою майстерністю…

Нині на багатьох сценах світу відзначає 30-річчя своєї творчої діяльності Ніна Ананіашвіші, і я просто щасливий, що вона приїхала до Донецька і танцювала в «Лебединому озері» разом із Денисом Матвієнком. Дуже вдячний також за виступи солістці Великого театру Ілзі Лієпі, артистам Маріїнського театру та всім учасникам.

Попереду тепер вже 20-й фестиваль, а це дуже серйозно. І заглядаючи в майбутнє, я дедалі більше переконуюся, що майбутнє балету  за особистостями, які фанатично віддаються творчості».