СТИЛЬ

Голова оргкомітету UFW
Ірина ДАНИЛЕВСЬКА

Мода, як ми знаємо, - річ примхлива. Але, здається, не українська. Бо українська - молода і креативна. Цього разу на Українському Тижні Моди свої колекції продемонстрували 44 дизайнери. Традиційно відбулись і покази "Нові імена" та "Свіжа мода", що відкрили доріжку в українську моду наймолодшому поколінню. Про Український Тиждень Моди, або про Ukraіnіan Fashіon Week ми попросили розповісти одного з її засновників та багаторічних ідейних натхненників Ірину Данилевську. До слова, пані Ірина не лише "живе" українською модою, а й сама носить речі від українських дизайнерів. Запевняє: це стильно і не так дорого.

- Пані Ірино, чи багато іноземних гостей відвідало цього разу UFW?

- На всіх тижнях моди є гості, яких запрошує кожен дизайнер, а є гості, запрошені Оргкомітетом. Наприклад, ми запросили пана Маріо Бозеллі, президента Національної Палати Моди Італії, який уже десять років працює на цій посаді. Нам була важлива його думка не тільки про наших дизайнерів та їхні колекції, а й про роботу самого оргкомітету. Була цікава його оцінка нашої роботи. Він перебував тут упродовж трьох днів і сказав, що організація дуже добра.

Головний висновок - українська мода молода і креативна. Молода не за віком, а за тими свіжими ідеями, які дизайнери демонструють на подіумі. Маріо Бозеллі зазначив, що нині важко здивувати світ якісним одягом, і тому багато і часто власники великих мультибрендів чи маленьких магазинів звертаються до молодих та маловідомих дизайнерів, апелюють до свіжої моди. І ті п'ять колекцій, що побачив він в Україні, були для нього цікавими, самобутніми.

Другим гостем був відомий і авторитетний фешн-менеджер із Бельгії Рональд Деніс. Це людина, яка вміє просувати марки на ринки різних країн і різних континентів. Він приїхав на запрошення компанії Crea-Pro та наше попрацювати в двох напрямах: провести воркшоп на тему "Побудова бізнесу, організація продажів" і подивитися на роботу українських дизайнерів, яких би він міг своїм досвідом, організацією і зв'язками просувати в світі. Йому вельми сподобалася колекція Лілії Пустовіт, а на зустрічі з молодими дизайнерами відзначив багатьох із них, а особливо Олену Буреніну.

- Чи багато байєрів було запрошено на Тиждень Моди? І яким було співвідношення трендовості та комерційності в колекціях українських дизайнерів?

- Не в компетенції жодного Тижня Моди запрошувати байєрів, бо байєри - це ті, хто закуповує колекції. Кожен власник шоу-руму приїжджає дивитися на колекції, які підходять йому. Але цього разу нам було приємно вітати на UFW байєрів з Австрії та США.

Модні критики та українські байєри, які були на показах, позитивно зазначають, що колекції багатьох дизайнерів стали більш комерційними. І до цікавої творчої ідеї, яку ніхто не відміняв, додалося бачення, як ці колекції тиражувати та продавати.

- Ви сказали про інтерес іноземних байєрів. А як щодо інтересу Української держави до українських дизайнерів?

- Державні установи не надають підтримки українським дизайнерам. І ми вже 13 років працюємо самостійно, хоча знаємо приклади, коли держава стає на захист модної індустрії і національного виробника одягу. Такі приклади відомі в Італії, Франції, Туреччині, Китаї.

- У чому ви вбачаєте державну підтримку української моди?

- Звичайно, хотілося, аби українську моду включили в програму підвищення авторитету України в світі. Бо українська мода - це національний продукт високої якості. До того ж, мода говорить мовою, яка не потребує перекладачів. Прагнемо, щоб її використовували за будь-якої нагоди PR країни: на міжнародних самітах, виставках, конференціях. Українська мода - продукт якісний і зрілий - сучасній історії української моди вже 13 років. І, звичайно, українцям є чим пишатися. Було б добре, якби відповідна державна структура підтримала хоча б два проекти - "Нові імена" (New Names) та "Свіжа мода" (Fresh Fashіon). Для цих проектів оргкомітет обирає найкреативнішу молодь, що працює в сфері моди.

- Колекцію дизайнера Зінаїди Лихачової відвідав міністр культури...

- Вона відомий український художник, а на Українському Тижні Моди з'явилася вперше. Модельєр Зінаїда Лихачова прекрасно "порозумілася" з Зінаїдою Лихачовою-художницею, тому що та художня складова була представлена в колекції делікатно, і надзвичайно логічно інтегрована. Певна річ, це було приватне запрошення, але нам приємно, що міністр культури виявляє інтерес до робіт українських дизайнерів.

- Окресліть, будь ласка, тенденції, що несе наступне модне літо.

- Світові тренди, які підтримали українські дизайнери, -це спалахи яскравих кольорів. Найбільше уваги приділяється червоному, помаранчевому і зеленому. Щодо модних силуетів, то світова мода все ще переживає етап, коли вона озирається на минулі роки і переосмислює напрацьоване надбання. Тому основними трендами, що сперечалися між собою, були 50-ті і 90-ті роки. Це спостерігалося і на подіумі.

- А що пропонувалося для наших чоловіків на Тижні Моди?

- Для чоловіків було показано лише чотири колекції. Але всі вони були просто чудові. Олена Голець продемонструвала чоловічу класику. Наталя Соболева і Людмила Вронська - прекрасний трикотаж, яскравий та комфортний. Особлива увага була прикута до показів Сержа Смоліна та Віктора Анісімова. Їхні прогнози на модне літо 2011 року розбіжні. Якщо Смолін показував колекцію, спираючись на тенденції передвоєнних сорокових років або одразу повоєнних, і вважає, що саме такий стиль елегантності має бути властивий чоловікам наступного літа, то Анісімов виступив його опонентом, оскільки апелював до моди легкої, молодої, дещо британської. Але також не позбавленої кольорів та емоцій.

- Чи буде таке, що український споживач зможе собі придбати светр від українського дизайнера за 100 гривень?

- Думаю, що светр від українських дизайнерів за 100 гривень не треба купляти. Тому що светр за 100 гривень можуть зв'язати наші фабрики, які працюють великими тиражами. І їх потрібно обов'язково купувати, аби підтримувати національного виробника. А светр українського дизайнера за 300 гривень - будь ласка, такий магазин є.

Наталія РУДНИЧЕНКО,
для "Урядового кур'єра"

ДОСЬЕ "УК"

Ірина ДАНИЛЕВСЬКА. Народилась 1964 року в Києві. Закінчила факультет журналістики Київського університету ім. Т. Г. Шевченка. Була видавцем і головним редактором журналу "Єва" (Литва) в Україні. 2000-2004 рр. - видавець і головний редактор журналу "L'Offіcіel-Украина". З 1997 р. - співзасновник та голова оргкомітету Ukraіnіan Fashіon Week.