Кабмін затвердив порядок моніторингу та контролю за використанням міжнародної військової допомоги для забезпечення потреб Сил безпеки і оборони України під час дії правового режиму воєнного стану. Постанова, ініційована Мін­оборони, регулюватиме взаємодію центральних органів виконавчої влади, інших державних органів (за згодою) щодо залучення, отримання, передачі й обліку надання міжнародної військової допомоги (МВД).

МВД — нове поняття, яке вводиться цією постановою і стосуватиметься всієї допомоги, що надається для підтримки сил оборони на безоплатній основі під час воєнного стану. 

«Наша ціль — створити «єдине вікно» спілкування з партнерами. Тобто побудувати всередині країни такий механізм, щоб на всіх рівнях влади усвідомлювали нагальну потребу нашого війська. Ідеться про єдину узгоджену позицію щодо надання озброєння, військової техніки та інших матеріальних засобів. Наприклад, якщо пріоритет в авіації, тоді на міжнародних зустрічах ми повинні доводити єдину позицію саме за цим напрямом», — наголосив заступник міністра оборони Станіслав Гайдер. 

У постанові закладено механізм звітності щодо отриманої техніки. Цей алгоритм допоможе контролювати рух матеріальних засобів від їх отримання до використання.

«Іноді виникають ситуації, коли партнери, наприклад, поставили певну кількість броньованої техніки до Національної гвардії, яка входить до Сил оборони. І Нацгвардія веде внутрішній облік. Тепер цю техніку буде відображено в загальному звіті про надану допомогу Силам оборони. Це, по-перше, дасть змогу вивчити досвід та ефективність використання наданої допомоги. По-друге, це чітка звітність для наших міжнародних донорів», — наголосив заступник міністра. 

Відтепер механізм отримання міжнародної військової допомоги буде побудовано так. 

• Перший етап. Формування потреби. Військові частини надсилають свої запити до командувань видів, окремих родів військ (сил), згодом цю потребу узагальнює Генеральний штаб. Саме Генеральний штаб — основний орган військового управління, що розробляє перелік потреб щодо МВД за всі складові Сил оборони, який в подальшому доводять до партнерів.

• Другий етап. Інформування міжнародних партнерів через українських аташе, представників при НАТО, ЄС, МЗС. Крім цього, доведення єдиної узгодженої нагальної потреби на зустрічах високого рівня.

• Третій етап. Розгляд пропозицій партнерів.

• Четвертий етап. Логістика та облік: приймання матеріальних засобів на міжнародному хабі, де створено Український логістичний пункт, перевезення в Україну, облік, розподіл між відповідними угрупованнями (військовими частинами). 

• П’ятий етап. Звітність. Узагальнення та надання інформації щодо наявності та використання МВД.

Джерело: Міністерство оборони