ПРИЗНАЧЕННЯ

Іноді кажуть: назви мені свій улюблений фільм, і я скажу, хто ти

Подібний підхід у більшості випадків справді допомагає краще пізнати людину. Приміром, новий начальник ДДАІ МВС України Володимир Астапкович, який донедавна очолював управління ДАІ в Донецькій області, якось зізнався: з нових стрічок йому імпонує «Ліквідація», а з фільмів минулих років — «Інспектор ДАІ». Пам’ятаєте цю зворушливу розповідь про принципового інспектора, для якого не мало значення, хто сидить за кермом автомобіля, — головне, щоб той не порушував правила дорожнього руху. Те протистояння інспектора ДАІ із впливовим директором автосервісу багатьом сьогодні здається фантастикою. Мовляв, хіба наважаться «даішники» проявити принциповість стосовно тих же впливових, заможних і «крутих» одночасно водіїв?

Виявляється, можуть, підтвердженням чого стала операція «Мажор», до якої вдалися в регіоні після того, як восени 2011 року Володимир Астапкович очолив управління ДАІ області. Перевірки дотримання на дорогах правил дорожнього руху засвідчили, що водії дорогих іномарок, особливо молоді, даремно вірили в свою безкарність. Тільки в перші два місяці в Донецьку, Горлівці, Маріуполі, Макіївці інспектори ДАІ затримали майже півсотні «мажорів» — порушників правил. Найчастіше самовпевнені персони керували дорогими «тачками» без номерних знаків, перевищували швидкість у межах міста, ігнорували сигнали світлофора, а деякі перебували за кермом у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння. Одним з найвідоміших «клієнтів» донецьких «даішників» став бразильський легіонер «Шахтаря» Жадсон, якого «не пробачили» аж двічі.

Така подробиця: коли футболіст уже повернувся до Бразилії, там не без іронії подейкували, що улюбленець донеччан, автор переможного голу в фіналі Кубка УЄФА,«звалив», бо його перестали «поважати» місцеві інспектори ДАІ. Зрозуміло, причини повернення додому «зірки» гірників інші, однак те, що він відповідав за порушення як пересічний водій, — факт. З’ясувалося, що Жадсон газував на своїй спортивній «Ніссан» без номерних знаків. А пояснював це так: кріплення номера не передбачене конструкцією автомобіля. Відповідно до чинного законодавства, за фактом порушення двічі складалися адміністративні протоколи, а матеріали передавалися до суду. Штраф становив від 170 до 255 гривень, однак, погодьтеся, в цьому разі важлива не сума, а сам факт принципового ставлення до, здається, «недоторканного» водія — одного з найкращих футболістів «Шахтаря».

«Володимир Астапкович особисто займався операцією «Мажор», — згадує Анатолій Святенко, підполковник міліції із солідним стажем роботи в ДАІ, нині декан факультету довишівської підготовки Донецької академії автомобільного транспорту. — Можна сказати, він «залізною рукою» навів порядок на дорогах: припинив практику забороненого тюнінгу та поклав край отим нічним гасанням вулицями міста зухвалих молодиків на шикарних автомобілях. Завдяки його наполегливості та організаторським здібностям були задіяні всі служби, а він особисто контролював оте непросте протистояння. До активу Астапковича можна також занести організацію роботи автоінспекції під час проведення в Донецьку Євро-2012. Тоді вдалося напрацювати безцінний досвід, який обов’язково стане в пригоді. А всі місцеві автомобілісти досі з вдячністю відгукуються про ще одну його ініціативу — відкрите для зручності власників транспорту так зване «Єдине вікно» у МРЕТ Донецька, де можна оформити всі необхідні документи. Володимир Астапкович, добре знаю, тоді особисто патронував цей проект, до речі, найперший подібний в Україні».

Ще однією рисою роботи недавнього очільника автоінспекції області стала боротьба з корупцією та наведена ним залізна дисципліна в лавах співробітників ДАІ. Володимир Астапкович неодноразово повторював: жодне звернення людей стосовно професійності працівників ДАІ не буде проігнороване керівництвом. У разі підтвердження тих чи тих непривабливих дій інспекторів вони будуть покарані в обов’язковому порядку, причому суворо. Один із характерних прикладів — звільнення інспектора ДАІ з Харцизька, який нецензурно висловлювався на адресу водія.

…Начальником управління ДАІ області, а тепер уже керівником Департаменту ДАІ МВС України, певна річ, не народжуються. У Володимира Астапковича шлях до цієї посади почався в 1996 році, коли він став інспектором дорожньо-патрульної служби. Потім був старшим інспектором, командиром окремого батальйону ДПС. Пізнав і роботу чиновника в погонах — очолював реєстраційно-екзаменаційний відділ ДАІ обласного центру. Нині ж, переконані його донецькі колеги-підлеглі, Департамент МВС ДАІ України отримав тямущого керівника, професіонала, хорошого та ініціативного організатора.

Чи почнеться ініційоване ним уже на новій посаді полювання на «мажорів» на всіх дорогах України, покаже майбутнє. Можливо, в цій непростій справі йому допоможе давнє захоплення — полювання на байбака? Як розповідав у одному з інтерв’ю донецьким журналістам сам Володимир Астапкович, полювання на згаданого аборигена степів вимагає неабиякого терпіння і просто снайперської влучності, адже обережний звірок підпускає до себе мисливця не ближче за 120 метрів. Даруйте за порівняння, але хіба це трохи не нагадує ситуацію на вітчизняних дорогах, де «круті» водії на таких же іномарках потроху привчили співробітників ДАІ триматися від них на солідній відстані і крізь пальці дивитися на порушення правил дорожнього руху?