КОНТРОЛЬ. Урядовий брифінг голова Державної інспекції з питань захисту прав споживачів Сергій Орєхов присвятив стану реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів і впровадженню інновацій під час здійснення контролю споживчого ринку країни. 

За його словами, протягом 2012 року громадяни офіційно зверталися до цієї установи 29 тисяч разів. «Це офіційні звернення. Якщо врахувати дзвінки на гарячу телефонну лінію, звернення людей до громадських приймалень, особисті прийоми громадян і листи, надіслані на електронну пошту, то цей показник можна помножити на чотири», — сказав він.

Й окремо наголосив, що завдяки роботі структури споживачам зроблено перерахунок за ненадані чи неякісні житлово-комунальні послуги на майже дев’ять мільйонів гривень. Однак проблемою й донині залишається якість надання послуг споживачам. За словами посадовця, це стосується послуг ЖКГ (13,5%), якості непродовольчих товарів (37%), продовольчих товарів (9%), торгівлі на відстані (4%).

«Протягом 2012 року нами перевірено товарів на суму понад 270 мільйонів гривень. З них забраковано та знято з реалізації на суму майже 93 мільйони гривень», — сказав він. Окрім цього, до адміністративної відповідальності притягнуто майже 16 тисяч осіб на суму близько трьох мільйонів гривень.

На брифінгу також ішлося про новий напрям у роботі Держспоживінспекції — здійснення державного ринкового нагляду.  «Протягом серпня — грудня 2012 року проведено 829 перевірок характеристик продукції. Oхоплено продукцію дитячого асортименту, побутову техніку, миючі засоби, нафтопродукти. Порушення вимог нормативно-правових актів і нормативних документів встановлені в 600 випадках — це 72% від загальної кількості перевірок», — зазначив Сергій Орєхов.

Та найголовніше, що за результатами цих перевірок до 470 суб’єктів господарювання застосовано штрафні санкції на суму 2,4 мільйона гривень. З них до державного бюджету сплачено 1,2 мільйона гривень.