БОРГИ. Працівники електротранспортного підприємства просять віддати їм зароблене.

Останнім часом херсонці згадали, як їздили тролейбусами на роботу і з роботи в радянські часи: так, що в машину важко було упхатися. А проблема в тому, що на міські маршрути стало виходити менше тролейбусів, ніж зазвичай. Так, 27 травня вийшло лише 12 з понад 50. Працівники МКП «Херсонелектротранс» таким чином протестують проти майже тримісячних затримок у виплаті заробітної плати. На цьому тижні вдалося дещо поліпшити ситуацію — на лініях додалося ще кілька машин. Однак станом на 30 травня на два маршрути тролейбуси так і не вийшли.

Як повідомила прес-служба Херсонського міськвиконкому, нині борг «Херсонелектротрансу» перед працівниками —  1 млн грн! Причина — те, що з січня цього року на підприємстві щомісяця з’являється 25-30% недофінансування по субвенції. І цей борг удвічі більший, ніж той, що заборгували працівникам. Понад 80% доходу «Херсонелектротрансу» становлять саме державні субвенції за перевезення пільговиків, і лише 10-15% — заробіток від продажу квитків. Однак попри майже двомільйонний борг із субвенції, працівники зарплату частково отримували. Хоч зрозуміло, що обіцянками в якійсь незрозумілій перспективі віддати зароблене повністю сім’ю не прогодуєш…

Нещодавно до цієї проблеми додалася ще одна. Керівництво «Херсонелектротрансу» вирішило змінити систему придбання та погашення проїзних талонів. Тут хочуть відмовитися від кондукторів і перейти на купівлю квитків у спеціальних кіосках — їх уже встановили по місту 65. Директор МКП «Херсонелектротранс» Михайло Мосін запевняє, що завдяки новій системі економитимуть до 3,5 млн грн на рік. Ці кошти витрачатимуть на виплату зарплати та зміну запасних частин. Адже рівень зношеності херсонських тролейбусів немалий. «Херсонелектротранс» провів  роз’яснювальну роботу, аби жителі міста з розумінням поставилися до нововведення. Однак, усупереч очікуванням, пручатися почали не вони, а частина працівників підприємства. Їм ця ідея не до душі, бо люди бояться скорочень. Хоч, пояснив Михайло Мосін, насправді звільнень не було.

Коментуючи ситуацію, заступник Херсонського міського голови Володимир Ярошевський зауважив:

— Я неодноразово виїжджав на підприємство, спілкувався з колективом, а 25 травня співробітники «Херсонелектротрансу» приходили до мене на особистий прийом. Під час позачергової сесії міськради обговорюватиметься питання про дозвіл  «Херсонелектротрансу» оформити кредит для погашення боргу із зарплати. Також ми направили листи до Херсонської облдержадміністрації та Міністерства фінансів з проханням виділити кошти з держбюджету для компенсації витрат на перевезення пільгової категорії пасажирів у зв’язку з ситуацією, що склалася в колективі.