БІЗНЕС

Основну частину літаків місцевих авіаліній цього року порізали на металобрухт

Причину того, що колись аеропорт, який входив до десятки найкращих, зараз ледве зводить кінці з кінцями, генеральний директор установи Василь Татаринов убачає в  невдалих рішеннях попереднього державного керівництва.

«Зараз як такої «приписної» авіації в нас уже не залишилося. «Луганські авіалінії» зробили банкрутом, чотири з тих п’яти літаків, що ми мали, порізали та здали на металобрухт. Маємо за це «дякувати» людям, які далекі від авіації, вони думали, що літак — це те саме, що мерседес. Але літак потребує уваги, незважаючи на те стара чи нова це машина»,— жалівся на брифінгу для преси директор аеропорту.

Та все ж таки Луганський аеропорт — це не лише власні літаки. Нова злітна смуга обійшлась в понад 30 млн грн. Вона відповідає всім міжнародним стандартам і дає змогу приймати літаки всіх класів — до «Боїнгів» та «Аербасів» включно. Аеропорт «Луганськ» співпрацює з російською авіакомпанією «Ютейр», її «донькою» «Ютейр-Україна» та українською «Мотор Січ».

Валовий обіг за дев’ять місяців поточного року міжнародного аеропорту «Луганськ» становить понад 1 млн 60 тис. грн. Нині з Луганська щодня вилітає щонайменше три літаки. Два — до Києва й один — до Москви. Другий київський рейс поновили після реконструкції злітної смуги. Однак навіть за незначної кількості рейсів їхня наповненість ледве сягає 75%.

«Нині авіація — це забавка для багатіїв. Навіть я, генеральний директор аеропорту, не завжди можу собі дозволити такий переліт»,— каже Василь Татаринов.

Улітку аеропорт оживає — виліт чартерних рейсів із Луганська до Єгипту чи Туреччини раз на тиждень став уже звичною практикою. Але техніки для обслуговування літальних апаратів, особливо взимку, катастрофічно не вистачає. Тож у холодну пору року аеропорт пустішає. Для того щоб привести тут усе до ладу, потрібно понад сто мільйонів гривень. Але така сума непосильна для бюджету області.

Нині луганчани ведуть активні переговори з міжнародними авіакомпаніями, щоб збільшити рентабельність підприємства. У свої кращі часи луганський аеродром приймав до сотні літаків щодня. Тож тут мріють відновити такі показники. І вже зараз домовляються про польоти до Салонік. Бо є достатня кількість бажаючих летіти в Грецію.