ПРИГОТУВАННЯ. Для забезпечення зимових перевезень Укрзалізниця готує 4239 пасажирських вагонів. На підготовку пасажирських вагонів до зимового періоду доведеться витратити близько 100 млн грн. Про це сказав головний інженер Головного пасажирського господарства Укрзалізниці Юрій Кебал, передає УНН з посиланням на прес-службу «Укрзалізниц».

Ступінь зношеності пасажирських вагонів у відомстві складає 86% – половина парку випущено більше 30 років тому і не може відповідати   сучасним вимогам якості та комфорту перевезень.

Багатьом вагонам потрібний ремонт деповський або капітальний. Вартість деповського ремонту вагона складає приблизно 85 тис грн, капітальний  – обійдеться в 700 тисяч. На косметичний ремонт одного вагона, його техобслуговування підготовки до зимового періоду витрачається від 5 до 9 тисяч гривень.

У поточному році заплановано техобслуговування 1929 вагонів, 306 – пройдуть деповський ремонт і 104 – капітальний.

При підготовці пасажирських вагонів до зими залізничники перевіряють всі системи їх життєзабезпечення. Зокрема діагностують, ремонтують і продувають опалювальну систему. «Крім опалення на зиму треба налагодити вентиляційну систему – закрити прямий доступ повітря, щоб не довелося взимку опалювати вулицю, зняти очистити і висушити фільтри, перевірити механічну і електричну частину, діагностувати систему на всіх режимах, переключити її на зимову роботу. У міжсезоння також промиваються туалети, ремонтують систему освітлення, утеплюють і блокують на повне опускання вікна, ремонтуються фрамуги. У тамбурах ізолюється верхня опускних сходинка, щоб сніг і дощова вода не потрапляла через щілини в тамбур, ремонтується також нижня опускна сходинка, яка допоможе пасажирам піднятися у вагон при ожеледі або якщо посадочна платформа розташована занадто низько», – пояснив головний інженер пасажирського господарства Кебал.

Генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак неодноразово заявляв про критичну зношеність парку пасажирських спальних вагонів. «Сьогодні 1 пасажирський вагон з нержавіючої сталі побудови Крюківського вагонобудівного заводу коштує близько 2 млн доларів. Для оновлення парку необхідно зробити закупівлі на 2 млрд доларів. Самостійно, без бюджетної цільової підтримки, залізниці не зможуть оновити парк пасажирських вагонів», – зазначив генеральний директор «Укрзалізниці».