За дев’ять місяців поточного року на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло близько 314,2 тис. звернень, що стосуються цілої низки соціально-економічних проблем. 

На розгляд органам виконавчої влади надіслано 47,2% від загальної кількості звернень, у відповідь на інші звернення надано роз’яснення, консультації і довідкову інформацію безпосередньо фахівцями урядової телефонної «гарячої лінії».

Які ж питання турбують заявників найбільше?

Це, насамперед, проблеми соціального захисту, пенсійного забезпечення, охорони здоров’я, умов праці та трудових відносин, захисту прав споживачів. Люди скаржаться на незадовільну якість різного виду послуг, нестачу робочих місць, затримку виплати заробітної плати, недбалість службових осіб, що вимагає від органів виконавчої влади вжиття належних ефективних заходів.

Більш як 3 тис. громадян, які звернулись на урядову телефонну «гарячу лінію», потребували роз’яснень щодо порядку повернення коштів вкладникам Ощадбанку СРСР, порушували питання прискорення виплати компенсацій, зважаючи на похилий вік та сімейні обставини отримувачів.

На спеціалізовану «гарячу лінію» «Діалог з малим бізнесом» від представників малого та середнього бізнесу з усіх регіонів країни надійшло 1455 звернень. 1115 суб’єктів підприємницької діяльності звернулись за роз’ясненнями стосовно сплати внесків до Пенсійного фонду, організації підприємницької діяльності, дій посадових осіб та оподаткування. Водночас 312 підприємців скаржилися на недбалість та перевищення службових повноважень посадовими особами, а також порушення при проведенні перевірок підприємницької діяльності.

Як і раніше, особливо гострою залишається тема поліпшення якості житлово-комунальних послуг, забезпечення належної підготовки до осінньо-зимового періоду.

Хвилюють громадян і питання дерегуляції у будівельній сфері, зокрема такі, як відновлення будівництва, введення в експлуатацію новобудов та реєстрація документів в інспекціях Державної архітектурно-будівельної інспекції.

На спеціалізовану «гарячу лінію» з питань реалізації житлових прав мешканців гуртожитків надходила значна кількість звернень стосовно приватизації кімнат у гуртожитках, передачі гуртожитків у комунальну власність.

Заявники виявили зацікавленість щодо вирішення аграрних питань, зокрема пов’язаних з розвитком тваринництва, запровадженням урядом спеціальної бюджетної дотації фізичним особам на утримання та збереження молодняку великої рогатої худоби, врегулюванням цін на тваринницьку продукцію.

Широке відображення у зверненнях знайшли проблеми освітньої сфери, що істотно доповнило інформацію, на основі якої уряд визначив невідкладні завдання щодо підготовки до нового навчального року всіх закладів освіти — від дошкільних до вищих.

Помітне місце в структурі звернень займали проблеми транспортного обслуговування, насамперед пасажирських перевезень, підвищення якості автомобільних доріг.

З метою контролю та з’ясування результатів розгляду органами виконавчої влади порушених у зверненнях питань і проблем фахівцями урядової телефонної «гарячої лінії» за звітний період здійснено близько 30 тис. зворотних телефонних дзвінків. Підтвердилося, що у 12 156 випадках проблеми заявників вирішено позитивно, з них 10 335 — повністю (36,6% від кількості звернень, за якими здійснено зворотний зв’язок) та 1 821 — частково (6,5%).

З метою подальшого удосконалення роботи у цій сфері здійснюються заходи для створення Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади, яка передбачає функціонування регіональних контактних центрів по всій країні. Очікується, що це забезпечить підвищення оперативності реагування на проблемні питання, які хвилюють громадян, ефективності державного управління в цілому.

Підсумовуючи, варто зазначити, що робота урядової телефонної «гарячої лінії» допомагає втілити новий підхід у співпраці громадян з владою з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

Звернутись на «гарячу лінію» можна за телефоном: 0 800 507 309 або за допомогою спеціального веб-сайту (www.ukc.gov.ua).