ПОДІЇ 

Герої червня у Києві  — Євро-2012 і Міжнародний конкурс піаністів пам’яті Володимира Горовиця
 

Одне слово об’єднує дві такі різні знакові для України події, що розпочалися одночасно: чемпіонат Європи з футболу, який наша держава приймає вперше, і вітчизняний Міжнародний конкурс молодих піаністів  пам’яті Володимира Горовиця,  який відбувається в Києві вдев’яте, а вже належить до 17-ти найпрестижніших у світі. І слово це, найсуттєвіше для обох, — гра.

Марно сперечатися, яка з них важливіша й багатша та сильніша на відчуття: на зеленому трав’яному полі з двома воротами —  чи на чорно-білій стежині клавіш фортепіано? Хоч спитати про це найдоречніше у тих п’яти відсотків фанатів футболу, котрі, за даними УЄФА, — ще й найпалкіші любителі класичної музики. Саме заради них конкурс Горовиця переніс традиційну дату своїх музичних поєдинків на червень, долучившись до культурної програми Євро-2012. Але переважно через це не дорахувався двадцятьох учасників: переглянули відеозаявки 143-х, допустивши до конкурсу 79 музикантів, та в Києві з них з’явилися 59 з 11-ти країн. «Червень вільний лише в нас і в Польщі. А в усіх інших консерваторіях, коледжах зараз іспити, тому діти не можуть приїхати, це найбільш ризиковані з них усе кинули й прибули», — пояснив такий «недоїзд» голова журі конкурсу, композитор, ректор Київського інституту музики ім. Р. М. Глієра Олександр Злотник.

ІХ Міжнародний конкурс молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця з рахунком «Браво!!!» — «Браво!!!» відкрили 8 червня зі сцени Колонного залу ім. М. В. Лисенка Національної філармонії України «Рапсодією на тему Паганіні» Сергія Рахманінова і «Концертом №1 мі бемоль мажор» Ференца Ліста українець Роман Лопатинський та кореянка Кім Ко Вун — лауреати перших премій у середній та старшій групах минулорічного конкурсу Горовиця. У супроводі Національного заслуженого академічного симфонічного оркестру України під орудою диригента Володимира Сіренка. А вже з 9  по 21 червня за свої майбутні нагороди змагаються упродовж трьох турів цьогорічні конкурсанти середньої групи, де, зокрема, золота, срібна та бронзова медалі для них підкріплені грошовим додатком 5000, 2500 та 1000 доларів США,  та старшої — їм до цих медалей долучають валютні винагороди 20, 10 і 5 тисяч доларів.

Ці суми, звісно, скромні порівняно з першою премією для музикантів на аналогічному конкурсі, наприклад, у Японії — 250 тисяч доларів. Та головне в конкурсі пам’яті Володимира Горовиця все-таки не гроші. Він, зазначив Роман Лопатинський, дає колосальні можливості для молодого піаніста: лауреати отримують по кілька концертів. Роман, наприклад, виступав у Марокко, Франції, Японії, в різних містах України. Тобто, відкривши нові імена, організатори конкурсу не забувають про них після вручення нагород переможцям, а супроводжують їхнє входження до елітного фортепіанного світу планети, призвичаюючи до  його великих сцен.

«У нас двері філармонії відчинені, вхід вільний з ранку до вечора упродовж 16 днів конкурсу пам’яті Володимира Горовиця, — зауважив його  генеральний директор Юрій Зільберман. —  Люди зможуть прийти й послухати музику у виконанні конкурсантів». 

Не проминути такої нагоди варто не лише п’ятьом відсоткам футбольних фанатів, котрим дуже не чужа і світова музична класика включно з українською.