ПОСЛУГИ

Швидше і під нову музику подорожуватимуть пасажири Укрзалізницею

За попередніми підрахунками, залізниці України отримали за 2010 рік чистого прибутку майже 600 млн грн. Обсяги вантажних перевезень орієнтовно зросли на 10,5%, пасажирських - на 0,4%. Загалом у дальньому та приміському сполученні перевезено 492 млн пасажирів. Загальні доходи залізниць очікуються в сумі 44,1 млрд грн. При цьому доходи від перевезень вантажів та пасажирів - в сумі 38,3 млрд грн, у тому числі від вантажних перевезень - 32,9 млрд грн. Пасажирські перевезення залишаються збитковими (- 5,7 млрд грн).

У 2010 році залізничники поклали до скарбниці 12,5 млрд грн, у тому числі до державного бюджету - 5,3 млрд грн, до місцевого та державних цільових фондів - 7,2 млрд. На переконання першого заступника генерального директора Укрзалізниці Миколи Сергієнка, галузь спрацювала досить добре, заклавши надійні підвалини свого розвитку на 2011 рік.

Пріоритети розвитку

- Нині основним пріоритетом нашої діяльності, - заявив він, - залишиться підготовка залізничної галузі до перевезень, пов'язаних з проведенням в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу. В 2011 році передбачено виконати робіт на загальну суму близько 7,3 млрд грн, з яких основні - закупівля пасажирського рухомого складу, будівництво залізнично-автомобільного мостового переходу через р. Дніпро в м. Києві, продовження будівництва пасажирського вокзального комплексу на станції "Дарниця", продовження реконструкції вокзалу ст. "Донецьк"...

Не припинятимуться роботи зі створення національних коридорів для збільшення швидкості поїздів та організації міжрегіональних пасажирських перевезень. На першому етапі заплановано з'єднати швидкісним залізничним сполученням Київ з містами, де проводитимуться матчі Євро-2012 - Харковом, Львовом, Донецьком. Це дасть змогу не тільки гідно зустріти гостей чемпіонату, а й інтегрувати залізниці України в систему міжнародних швидкісних залізничних маршрутів.

Скажімо, в 2011 році на напрямку створення національних коридорів швидкісного руху та організації міжрегіональних пасажирських перевезень Львів - Київ - Полтава -Красноград - Донецьк передбачається модернізувати та відремонтувати 1305,5 км колії, замінити 287 стрілочних переводів, провести електрифікацію на 87 км дільниць, модернізувати 32 тягові підстанції, побудувати 18 шляхопроводів та багато іншого. На це знадобиться 5052,4 млн грн.

Комплексна модернізація запланована й на залізничному напрямку Полтава - Бурти - Користівка. Паралельно з цим у нинішньому році проводитимуть роботи з розмежування руху пасажирських та вантажних потягів, що підвищить швидкість курсування поїздів та якісні характеристики пасажирського руху і сприятиме зменшенню витрат на утримання колійної інфраструктури. Подальша електрифікація залізниць, модернізація пристроїв електропостачання, автоматики, телемеханіки та зв'язку дасть змогу підвищити безпеку руху залізничного транспорту, а також енергоефективність та екологічну безпеку.

У найближчих планах і початок реалізації галузевої програми "Український вагон", якою передбачено виготовлення 25 тис. піввагонів на заводах, підпорядкованих Укрзалізниці. За рахунок залучених коштів уже в наступному році буде збудовано майже 8 тисяч вагонів. Окрім того, планується придбати 49 пасажирських вагонів, 12 електровозів, один маневровий тепловоз, 5 електропоїздів, 2 дизель-поїзди, 2 рейкових автобуси, 6 швидкісних міжрегіональних електропоїздів вітчизняного виробництва.

2011-го стартує й комплексна модернізація тягового рухомого складу через встановлення нових сучасних дизелів, енергозберігаючого обладнання та систем керування. Реалізація цих планів приведе до скорочення експлуатаційних витрат, підвищення надійності експлуатації силової енергетичної установки та допоміжного обладнання, зниження витрат на ремонти, покращення умов праці локомотивних бригад. У подальшому вартість модернізації можна буде зменшити завдяки виробництву комплектуючих на вітчизняних підприємствах.

Благодійність - складова успішності

За своїми виробничими клопотами залізничники не забувають про благодійність. Ще торік восени прийнято рішення про подовження на 2011 рік благодійної акції з безкоштовного перевезення дітей пільгових категорій віком до 16 років. Тож і надалі у плацкартних вагонах поїздів внутрішнього сполучення (серед них вагони 2-3 класу швидкісних, прискорених, електро- та дизель-поїздів підвищеного комфорту) їздитимуть діти-сироти та ті, що залишилися без батьківської опіки, діти-інваліди всіх категорій, діти військовослужбовців та працівників правоохоронних органів, що загинули під час виконання службових обов'язків, та діти загиблих шахтарів і залізничників.

Також Укрзалізниця продовжила акцію з безкоштовного надання постільної білизни та чаю інвалідам і учасникам війни, учасникам бойових дій, що подорожують у міжміському та міждержавному сполученні. А ще до послуг пільговиків і тих пасажирів, що сплатили повну вартість квитка, - новий аудіоефір "Музика УЗ" . Уже на Новорічні свята гарний настрій пасажирам під час подорожі забезпечує аудіопрограма "Музика української залізниці - музика УЗ".

Ефір програми розрахований на будь-яку аудиторію, тривалість трансляції - від 6 до 10 годин. Кожна година складається з шести інформаційно-розважальних блоків різної тематики. Під час ефіру звучатимуть українські та зарубіжні пісні, пізнавальні та розважальні програми, корисна інформація для пасажирів, а також короткі рекламні повідомлення про послуги, що надаються залізничним транспортом України.

Щоправда, це не перший рекламно-інформаційний проект, який реалізується у сфері пасажирських перевезень. Зокрема, в поїздах підвищеного комфорту Придніпровської та Південної залізниць центром реклами Укрзалізниці у відеоефір впроваджена програма "Експрес ТВ". А для пасажирів, які надають перевагу друкованим виданням, відпрацьовується видавничий проект - новий інформаційно-популярний журнал.