СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

На початку листопада в «УК» була опублікована оглядова інформація щодо звернень на урядову телефонну «гарячу лінію» від громадян, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС. Протягом листопада ця тема була для країни найбільш актуальною з усіх проблем соціального захисту населення. На слуху вона й тепер. Адже, як наголосив Прем’єр-міністр Микола Азаров, діалог із громадськими організаціями, чорнобильцями триватиме, навіть коли залишиться тільки одна людина, якій щось не зрозуміло.

За 11 місяців цього року на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 2009 звернень від учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, що на 20,6% більше порівняно з аналогічним періодом торік. На 732 звернення громадяни отримали довідки та консультації безпосередньо від фахівців Центру. Найактуальнішими серед звернень щодо пенсійного забезпечення (всього надійшло 310 звернень) були питання, пов’язані з нарахуванням пенсій (96), а також перерахунком (47), встановленням та виплатою надбавок і доплат до пенсії (39), підвищенням виплат (33). Більшість звернень надійшла від громадян з м. Києва, Київської, Житомирської та Донецької областей.

Не менш актуальним для ліквідаторів аварії є питання соціального захисту населення (214 звернень). Найбільше громадян турбували питання отримання соціальних виплат, зокрема на оздоровлення та на «чисті продукти» (79), надання пільг, зокрема на проїзд різними видами наземного транспорту та забезпечення на пільгових умовах ліками (68) і надання пільгового статусу (17).

Так, учасник ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС (інвалід, хворий на цукровий діабет) з м. Києва звернувся з приводу безкоштовного забезпечення життєво необхідним препаратом анаприлін. Головне управління праці та соціального захисту населення Київської міськдержадміністрації надало інформацію, що станом на 01.10.2011 р. у Дарницькому районі м. Києва припинено відпуск лікарських засобів у зв’язку з повним використанням обсягу фінансування, який був закладений на це на поточний рік. Головне управління звернулося з проханням до КМДА щодо виділення додаткових асигнувань для медикаментозного забезпечення пільгових категорій населення у 2011 р., які у свою чергу відреагували на звернення заявника та забезпечили його необхідним препаратом, що підтверджено зворотним зв’язком.

Також постійно звертаються інваліди з питань забезпечення їх засобами реабілітації та лікування (34): отримання спецтранспорту, виготовлення ортопедичного взуття; надання путівок на санаторно-курортне лікування.

Серед важливих проблем, які потребують розв’язання, —  працевлаштування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які отримали різні захворювання, інвалідність, потребують соціального захисту та не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці. Не менш  важливі питання — умови праці та дотримання соціальних гарантій для ліквідаторів аварії, зокрема щодо надання відпустки у зручний для них час та атестації робочих місць за умовами праці. 

Громадяни пропонували увічнити пам’ять героїв Чорнобильської катастрофи, зокрема встановити пам’ятники загиблим внаслідок аварії на ЧАЕС у м. Маріуполі Донецької області, м. Охтирці Сумської області, а також реконструювати пам’ятник, встановлений у сквері по вул. Фрунзе, 116 у м. Києві.

Протягом року органи виконавчої влади розглянули 1086 звернень учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. Із загальної кількості розглянутих звернень у 122 випадках питання заявників вирішено повністю, у 9 — частково, на решту звернень надано роз’яснення норм законодавства та щодо можливостей подальшого вирішення порушених питань.

За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію» звернулося 6708 громадян зі скаргами, заявами та пропозиціями. Порівняно з попереднім тижнем їхня кількість збільшилася на 7%.

0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00.