МІСЬКИЙ ТРАНСПОРТ

 Через 15 років відновилося будівництво підземки в місті на Дніпрі

В останній день зими у дніпропетровців з'явилась реальна надія на те, що метро таки добудують. Голова облдержадміністрації Олександр Вілкул особисто урочисто запустив відвантаження гранітної породи на стволі N14 другої пускової дільниці першої черги будівництва метрополітену. Напередодні були здійснені вибухові роботи, які й утворили 50-60 тонн цього довгоочікуваного вантажу.

"За дорученням Президента до кінця 2014 - початку 2015 року в експлуатацію ми повинні здати три нові станції метро, - повідомив очільник області. - Тому на рівні уряду наразі затверджується графік фінансування будівництва. Паралельно триває перегляд кошторисно-проектної документації з урахуванням застосування не лише буро-вибухового, а й щитового методу будівництва".

Вже 30 років, з 1981 року, Дніпропетровськ має статус міста з підземкою. Однак з 1995 року тут діє лише одна ділянка першої черги підземки загальною довжиною 7,82 кілометра. Дістатися нею можна із залізничного вокзалу у промисловий та у віддалений спальний район. Це не розв'язує транспортні проблеми міста. Понад 15 років будівництво метрополітену, яке має складні підземні умови (гранітні породи впереміж із зсувними), перебувало у невизначеному стані. Дехто заявляв, що його взагалі треба припинити. Однак фахівці стверджують, що дешевше метро добудувати.

І от восени минулого року за результатами робочої поїздки в область Президент України підписав спеціальне доручення щодо вирішення проблемних питань, які стримують соціально-економічний розвиток Дніпропетровщини, серед яких було і відновлення будівництва метрополітену. А 7 лютого цього року в Кабінеті Міністрів відбулася міжвідомча нарада, на якій ухвалено рішення виділити 30 млн грн на початок будівельних робіт та 120 млн грн на закупівлю сучасного гірничопрохідницького обладнання для дніпропетровського метро.

За словами Олександра Вілкула, за два тижні очікується другий транш грошей з держбюджету - 30 млн грн на прохідницькі роботи. Всього ж цього року планується виділити 250 млн грн.

Наразі дніпрометробудівники використовують ще старий вибуховий метод, який дозволяє проходити лише до 15 метрів підземного тунелю на місяць. Вибухи у шахтах метро здійснюються на глибині 50-60 метрів. Голова облдержадміністрації запевнив, що проект пройшов експертизу і ризиків для жителів міста у такому методі проходки немає.

За роки простою і час невиплати заробітної плати на "Дніпрометробуді" утворився дефіцит робочої сили. У штаті підприємства лише 222 працівника при потребі у 2 тисячі. "За умови стабільного фінансування зможемо до 2013 року відкрити станцію "Центральна", - каже голова правління ВАТ "Дніпрометробуд" Руслан Сенюк. -В 2011 році плануємо ввести 12 забоїв".

Друга пускова ділянка першої черги метро дасть змогу жителям Дніпропетровська діставатися від залізничного вокзалу до центру міста і далі до кінця центрального проспекту. В перспективі планується з'єднати метрополітеном Центральний і Південний вокзали. Якщо підземку з'єднати з існуючим залізничним полотном, то можна буде за допомогою рейкових автобусів забезпечити альтернативний пасажиропотік між правим і лівим берегами Дніпропетровська через Мерефо-Херсонський міст.