ПОЗИКА
Шість автодоріг довкола столиці відремонтують за кошти ЄБРР
На реконструкцію та капітальний ремонт окремих ділянок шістьох головних автомобільних доріг довкола Києва Укравтодор залучив кредит Європейського банку реконструкції та розвитку в сумі 450 млн євро. Представники договірних сторін днями поставили підписи під кредитною та проектною угодами в рамках підготовки спільного між Україною та ЄБРР проекту "Покращення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг на підходах до Києва".
- Підписання кредитної угоди з ЄБРР є свідченням довіри міжнародних фінансових організацій до нашої країни та підтримки курсу реформ, розпочатих Президентом України та урядом, - заявив на церемонії підписання заступник голови Укравтодору Євген Пусенко. - Кредитні кошти залучаються на вигідних умовах і будуть спрямовані на реконструкцію та ремонт 400 км доріг на підходах до Києва. Наш багаторічний досвід співпраці з міжнародними фінансовими організаціями надає впевненості в успішній реалізації цього важливого для розвитку транспортної системи проекту.
Посадовець наголосив, що це вже четвертий проект з ЄБРР. Перші три залучались на ремонт автодороги Київ-Чоп на відтинку від Чопа до Житомира. У жовтні нинішнього року відкрили рух на 199 км цього шляху. Введено в експлуатацію дві транспортні розв'язки в обхід Рівного, а в листопаді ще одну - в обхід Житомира.
Зі свого боку, представники ЄБРР наголошували на важливості проекту та вигідності своєї пропозиції. За словами директора відділу транспорту Сью Барретт, дороги реконструюватимуться як в межах транс'європейських, так і внутрішніх транспортних коридорів, що сприятиме розвитку економіки України. Кредит надається на 15 років під невисокі відсотки (2% річних). Кошти надходитимуть двома траншами.
Щодо розкрадання позичених грошей та можливої низької якості доріг турбуватися не варто. Про це у присутності кредиторів сказав Є. Пусенко. Кошти не надходитимуть в Україну на рахунок якихось державних чи приватних структур. Їх безпосередньо перераховуватимуть підрядникам за виконані роботи, якість яких попередньо перевірить найнята банком інженерна служба.
Потурбувалися сторони й про експлуатацію відремонтованих шляхів. На магістралі Чоп-Київ реалізовуватиметься пілотний проект з технічного обслуговування. Вже наступного року влітку буде підписано два контракти на утримання доріг у Закарпатській та Львівській областях. Перевага такого обслуговування в тому, що контракти будуть не короткострокові, а багаторічні. Тим, хто їх уклав, замість визначення обсягів робіт надаватимуть стандарти, яких ті мають дотримуватися. Якщо пілотні проекти виправдають покладені на них сподівання, таку форму експлуатації поширять на інші магістралі. Сподіваються до цього процесу залучити й приватних інвесторів.