СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

22 грудня дипломати України відзначають своє професійне свято — День працівників  дипломатичної служби. Здавалося б, у повсякденному житті пересічні співвітчизники не так часто мають справу з ними. Проте завдяки зусиллям МЗС багатьох наших громадян, які зникли за кордоном, знайшли і повернули на Батьківщину саме вони. Дипломати також допомагають тим, чиї права порушено за межами країни. Декому за сприяння відомства було повернуто недоотриману зарплату. «УК» напередодні свята вирішив поцікавитись, як часто звертаються громадяни на урядову телефонну «гарячу лінію» з цих та інших  питань.

У 2011 році збільшилась кількість звернень, які були надіслані Урядовим контактним центром для розгляду до Міністерства закордонних справ України. Тематика їх стосувалася переважно роз’яснень чинного законодавства з питань міграції, міждержавних та міжнаціональних відносин, зокрема пов’язаних з отриманням віз, депортацією з країн перебування, термінами введення окремими державами безвізового режиму для громадян України, а також містили пропозиції щодо міжнародного співробітництва.

Так, на  розгляд  МЗС України направлено 158 звернень, що на 20% більше порівняно з минулим роком. П’яту частину звернень отримано від жителів м. Києва та Київської області. Стосовно поновлення порушених прав юридичних осіб та громадян України, котрі перебувають за кордоном, було розглянуто 14 звернень, пов’язаних з їхнім розшуком. До розгляду та надання допомоги заявникам таких звернень залучалися дипломатичні представництва й консульські установи України за кордоном, Державний департамент у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб МВС та в окремих випадках Інтерпол. Оскільки у змісті більшості таких звернень бракувало достатньої інформації про розшукувану людину (паспортні дані, ймовірне місце перебування, додаткова інформація тощо), офіційне звернення до зазначених установ потребувало від міністерства поглибленого вивчення суті звернень.

Так, упродовж цього року МЗС плідно та оперативно співпрацював з Урядовим контактним центром. Як приклад такої співпраці можна привести опрацювання наступних звернень. На урядову телефонну «гарячу лінію» звернулась жителька Дніпропетровщини, чоловіка якої під час відрядження до м. Бангкока в Таїланді затримала місцева поліція без зазначення причини. Заявниця просила надати правову допомогу її чоловіку та інформацію щодо стану справи. Звернення  розглянули, в найкоротший термін заявниця знала причину затримки. Консул Посольства України в Таїланді відвідав її чоловіка за місцем його утримання, запропонувавши йому консульсько-правову допомогу і сприяння у пошуку адвоката та можливе звільнення його під заставу на час проведення досудового та судового розгляду.

Занепокоєна мати з Чернігівської області звернулася з проханням допомогти встановити місцезнаходження сина, який ще 2009 р. виїхав на роботу до Російської Федерації (м. Москва), і відтоді відомостей про нього не було. Заявниці протягом 6 днів було надано адресу його проживання та контактний телефон. На урядову «гарячу лінію» звернувся житель м. Києва щодо ситуації, яка виникла під час відпочинку сина в Болгарії у дитячому центрі «Друзі», де діти отруїлися неякісними продуктами. Після госпіталізації їх було повернуто до згаданого дитячого центру для продовження відпочинку. Зрозуміле було хвилювання батька. Тож співробітник українського посольства мав розмову з сином заявника, який повідомив, що почувається добре й скарг не має.

Звернення розглядає керівництво департаменту консульської служби міністерства, відповіді заявникам надають у законодавчо визначені терміни та в повному обсязі. За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію»  звернулося 6687 громадян зі скаргами, заявами та пропозиціями. Порівняно з попереднім тижнем їх кількість зменшилася на  21 звернення.

0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00.