Я й мої односельці хочемо знати: хто і на яких підставах встановлює тарифи на холодну воду в сільській місцевості? Водопровід прокладали за власний кошт, сільська рада свого часу допомоги не надавала жодної. Нині вартість кубометра води висока, а якість нікудишня.

О. БОРИСЕНКО,
село Грунь, Охтирський район  Сумської області

Микола ПОЄДИНОК,
перший заступник голови  Держінспекції з контролю  за цінами:

— Правовідносини, що виникають між виробниками, виконавцями, споживачами у процесі створення, надання та споживання житлово-комунальних послуг, визначаються Законом «Про житлово-комунальні послуги».

Відповідно до пункту 4 статті 7 закону, виконавчим комітетом Грунської сільської ради Охтирського району виконавець послуг з водопостачання не визначений.

Відповідно статті 16 Закону «Про питну воду та питне водопостачання», забезпечення споживачів питної води централізованим водопостачанням здійснюють підприємства питного водопостачання.

На порушення зазначених законів послуги з централізованого водопостачання жителям с. Грунь надає безпосередньо Грунська сільрада.

Рішенням 37 сесії шостого скликання Грунської сільської ради від 06. 12. 2012 року «Про тарифи на послуги з водопостачання» встановлено тарифи на послуги з централізованого водопостачання для всіх категорій споживачів с. Грунь у розмірі 6,50 гривні за 1 кубометр. Тарифи на послуги з централізованого водопостачання порівняно з попередніми, встановленими рішенням 55 сесії п’ятого скликання Грунської сільради від 24. 12. 2009 року, підвищилися на 1,50 гривні за 1 кубометр, або на 30%.

За наданою Грунською сільською радою інформацією з питань формування тарифів на централізоване водопостачання, було виявлено порушення пунктів 10, 11, 22 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 01. 06. 2011 р. № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги», а саме:

- включення до собівартості послуг необгрунтованих витрат із сировини та матеріалів, витрат на роботи і послуги виробничого характеру з утримання й експлуатації свердловин та водогону, на оплату праці основних працівників, відрахування на соціальні заходи, канцтовари;

— річний план ліцензованої діяльності не підтверджено даними щодо укладених зі споживачами договорів, не враховано зміни обсягів у результаті економічного розвитку населених пунктів, оснащення приладами обліку використання ресурсів, без урахування втрат у мережі та інших техніко-економічних чинників та не погоджено в установленому законодавством порядку;

— немає затверджених на 2013 рік загальновиробничих норм питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів.

Рішення 37 сесії шостого скликання Грунської сільської ради від 06. 12. 2012 р. прийняте без дотримання Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обгрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та ЖКГ від 30 липня 2012 року №390 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції 16 серпня 2012 року №1380/ 216921.

З огляду на зазначене, відповідно до підпункту 12 пункту 4 Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами, затвердженого Указом Президента України від 30. 03. 2012 р. №236 «Питання реалізації державної політики з контролю за цінами», Держцінінспекція направила лист Грунській сільській раді щодо врегулювання питання надання послуг централізованого водопостачання відповідно до чинного законодавства та встановлення тарифів, відповідно до вимог Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01. 06. 2011 р. №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги».