Набула чинності постанова Кабінету Міністрів №491, яка визначає нові спрощені процедури оформлення флоту і вантажів в українських морських портах. Журналістам випала нагода разом із представниками Мінінфраструктури в Миколаївському морському порту піднятися на борт панамського судна Skippers Y, щоб почути відгук капітана про дотримання в українських портах нових правил з дерегуляції. На борту чиновники поспілкувалися з паном Радваном Абдуджали, капітаном судна, що прибуло цього дня для завантаження 24 тисяч тонн металопродукції та подальшого її транспортування в Туреччину.

Під час розмови з’ясувалося, що процедура оформлення тривала не більш як 40 хвилин. Капітан каже, що це свідчить про істотні зміни, адже раніше аналогічний процес тривав значно довше — понад три години.

Цієї осені буде ухвалено закон, який зробить українські річки привабливішими для іноземних суден. Фото УНIAН
Цієї осені буде ухвалено закон, який зробить українські річки привабливішими для іноземних суден. Фото УНIAН

«У цьому порту я побачив подібне до того, що в Європі. У Європі на судно піднімається одна особа, яка вирішує всі формальні питання. Сьогодні в Україні те саме, хоч раніше комісія була численною», — каже він.

Справді, на борт піднялися лише прикордонники для проведення паспортного контролю екіпажу, а не комісія, що складалася з представників кількох контролюючих органів.

Капітан Skippers Y зазначив, що не знав про скасування в Україні контролю ізольованого баласту. Тож у всіх 13 портах розроблять англійськомовні пам’ятки про нововведення і видаватимуть їх капітанам під час оформлення іноземних суден на прихід. Головна мета — доступно і детально інформувати екіпажі про нове в портах України.

А ще представники міністерства ознайомилися з усіма портовими потужностями Миколаєва, відвідали підприємство Bunge і морський термінал «Евері», зустрілися з фахівцями в портовій галузі й представниками стивідорних компаній, щоб обговорити введену ініціативу і плани на майбутні зміни.

Підтвердив зручність нових правил і начальник адміністрації Миколаївської філії ДП «АМПУ» Олександр Попов. Він запевнив, що вживатиме всіх необхідних заходів, щоб оформлення суден відбувалося максимально швидко й ефективно. Для цього налагоджено тісну взаємодію з агентуючими і стивідорними компаніями, які можуть у будь-який час зв’язатися з ним і повідомити про порушення постанови або зловживання контролюючих органів. Як зазначили портовики, постанова №491 справді сприятиме вдосконаленню і оптимізації технологічних процесів, підвищенню ефективності діяльності портів.

Присутній народний депутат Борис Козир зауважив, що за цей рік вдалося розробити морську доктрину, яка кардинально змінить ситуацію в морській і річковій галузях України. Візит такої делегації свідчить про те, що керівництво країни приділяє значну увагу питанням транспорту, зокрема морської галузі, яка дає нашій державі чималі доходи у вигляді податків і зборів. За словами нардепа, цієї осені буде ухвалено закон, який зробить українські річки більш привабливими для іноземних суден, і так буде відновлено вантажоперевезення річковими шляхами.