РЕПОРТАЖ
Новенький кордодром "обкатали" у Вінниці учасники всеукраїнських змагань
Після дев'ятирічної перерви місто над Південним Бугом повернуло традицію проводити на базі обласного центру технічної творчості учнівської молоді відкриті змагання з автомодельного спорту на кубок імені Віталія Бойка. Реконструйований кордодром повністю відповідає європейським стандартам. Водночас спортсмени змагалися за Кубок України з кордових автомоделей серед учнівської молоді та юнацтва. Понад 60 учасників приїхали продемонструвати можливості своїх автомоделей у класах "родин" - "Є", "АМ", "ТЕМП". Запитую, що знають вони про спортсмена, кубок якого виборюють?
- Так це ж рекордсмен! Він багато разів перемагав на чемпіонатах України та колишнього СРСР з автомодельного спорту серед дорослих. Я теж хочу перемагати! - сказав наймолодший учасник змагань п'ятикласник Андрій Савчук із села Рогачів Житомирської області.
В. Бойко працював у вінницькому обласному спортивно-технічному автомотоклубі. Саме за його ініціативи в місті з'явився кордодром. На жаль, він помер у 1985 р. А з 2001 р. ці змагання набули всеукраїнського рівня. З кожним роком кількість школярів в автомодельних гуртках збільшується. Якщо в 2001 р. за кубок змагалися лише кілька команд, то цього разу вже майже з половини областей. Власне, це не лише спорт. "Ви - майбутня еліта, технічна, наукова", -зауважив під час урочистої лінійки директор Українського державного центру позашкільної освіти Міністерства освіти Віталій Ткачук.
Ось і старт. Євген Кричун з команди Хмельницької області запустив двигун і відштовхнув модель, а його товариш за допомогою кордової нитки розігнав її по бетонованому колу корда. Автомодель, завдовжки приблизно 30 сантиметрів, побігла так прудко, що стала ледь помітною. Швидкість фіксує комп'ютер зі спеціальною програмою. Євген показав добрий результат, проте попереду інші учасники, а тому я поцікавився у нього, чи корисний автомодельний спорт.
- За шість років занять у гуртку я навчився працювати різними інструментами, наприклад, мікрометром, а також на станках. Багато деталей ми виготовляємо самі. Розумію техніку, процеси, які в ній відбуваються, - сказав він.
Автомодельний спорт - задоволення не копійчане. Наприклад, вихлопна труба гоночної моделі коштує щонайменше півтори тисячі гривень. Допомагають батьки, спонсори. А керівники гуртків, як правило, справжні фанати своєї справи.
- Мої учні вступають у виші, стають добрими інженерами. До речі, найперші наші спонсори - це колишні гуртківці, які стали бізнесменами, - сказав тренер команди з міста Стрий (Львівська обл.), майстер спорту, чемпіон України, володар Кубка Європи, кількаразовий призер чемпіонатів Європи з автомодельного спорту Ігор Стафіяник.
Перемогу здобула команда Луганської області. Друге місце посіла команда зі Стрия, третє - з Христинівки Черкаської області. Найбільш "прудконогою" (клас Є-2ю) була гоночна модель Антона Кулиби з Дніпропетровської області, яка показала середню швидкість 192 км на годину.