НОВАЦІЇ 

Річкова інформаційна служба поверне Дніпру статус транспортної артерії
 

Задля збільшення перевезень по Дніпру потрібно було створити безпечну інфраструктуру та сучасну логістичну систему. Ці завдання поклали на Річкову інформаційну службу (РІС). За словами директора департаменту державної політики у галузі морського та річкового транспорту Мінінфраструктури Володимира Севрюкова, РІС збиратиме, оброблятиме та надаватиме інформацію щодо руху суден на певній ділянці водного шляху, руху та дислокації транспортного і технічного флоту, стану гідротехнічних споруд тощо. Надаватимуться відомості й про судно- та вантажопотоки, про наявні вільні причали.

— Усе це має сприяти організації максимально безпечного судноплавства на річці, — переконаний посадовець. — Передусім РІС призначена для надання повного комплексу необхідної інформації судноводіям, вантажовідправникам і вантажоодержувачам, контролюючим органам, які стежать за безпекою на воді.

Жодних перешкод для запланованої мандрівки. Фото Володимира ЗАЇКИ

Скажімо, судновласник матиме можливість отримати оперативні дані про те, у який час проходитиме шлюзування, де перебувають служби допомоги й де можна забункеруватися, а також більш загальну інформацію: про  річкові порти та причали. Саме через відсутність такого інформаційного забезпечення судноплавства, вважає заступник директора департаменту державної політики у галузі морського та річкового транспорту Ігор Горобець, вантажоперевізник часто віддавав перевагу іншим видам транспорту.

Стан судноплавства на Дніпрі він порівнює з рухом невідомою автодорогою, на якій очікують безліч несподіванок, і невідомо чи є там заправки, СТО, пункти відпочинку. До того ж, брак достатньої інформації не давав можливості перевізнику у повній мірі розраховувати економічний ефект від таких перевезень і спланувати їх. Це стримувало розвиток ринку таких послуг. Із впровадженням на Дніпрі РІС перевізник має можливість отримати повну та достовірну інформацію у режимі реального часу і прийняти оптимальне рішення.

У тому, що часто воно буде на користь річкового транспорту, можна не сумніватися. За оцінками вітчизняних та іноземних експертів, перевезення водними шляхами є економічно вигіднішім, порівняно з іншими видами транспорту. До того ж, вони доцільні з точки зору екології.

Для гостей Євро-2012 та українських туристів Мінінфраструктури підготовлено путівник по Дніпру. «Держгідрографією» видано путівник «Річка Дніпро чекає на Вас». Він містить детальну карту річки (масштаб 1:450000) з позначенням усіх відстаней від гирла Дніпра і до гирла Сули. Відображено й схематичний профіль каскаду Дніпровських водосховищ, де можна знайти інформацію про їх протяжність, відстань від гирла до водосховища, а також дані про нормативний підпірний рівень і навігаційного спрацювання кожного водосховища. Є у путівнику й усі контактні дані, необхідні для організації операцій з рятування на воді, для вирішення питань шлюзування, інформація про підприємства та служби, що надають навігаційні послуги — Річкову інформаційну службу, ДП «Укрводшлях», ДУ «Держгідрографія», Інспекцію судноплавного та портового нагляду, Морське агентство «Інфлот». 

А ще тут можна почерпнути дані про судноплавні шлюзи на Дніпрі, річкові порти, про всі канали та частоти для встановлення і підтримання радіозв’язку з Річковою інформаційною службою, диспетчерськими пунктами, шлюзами. Наведено контактні дані яхт-клубів та станцій, де можна заправити своє маломірне судно.