НА КОНТРОЛІ "УРЯДОВОГО КУР'ЄРА"

Міністерство оборони нарешті підготувало план поетапного порятунку підвідомчого заводу

14 жовтня його презентував журналістам генеральний директор концерну "Техвоєнсервіс" Міноборони Владислав Оленченко.

Нагадаємо: тема виплати зарплати рівненським авторемонтникам не сходить зі сторінок "Урядового кур'єра" ось уже п'ять років поспіль. Сьогодні тут 176 працівників, яким держава в особі власника - Міноборони - заборгувала 3,5 мільйона гривень заробітної плати. Загалом кредиторська заборгованість становить 7,5 мільйона. Державного замовлення немає (хоча підприємство й віднесене до переліку стратегічних для оборонного комплексу держави), 14-гектарна територія в центрі Рівного пустує, колектив застряг у судових позовах...

- Далі так бути не може, - визнає Владислав Оленченко. - Ми розробили план санації підприємства, яким передбачено виведення заводу для початку на рівень беззбиткової роботи. Основне джерело погашення боргів із заробітної плати -реалізація рухомого майна. Другий етап - реорганізація підприємства, яка передбачає модернізацію та диверсифікацію виробничих процесів. Зокрема, плануємо відкрити дільниці зі збирання міні-тракторів, дизельних двигунів, освоїти технологічний процес із ремонту автомобілів класу "Богдан".

За словами Владислава Оленченка, коштів на модернізацію підприємства, як і всіх 10 авторемонтних заводів, що входять до складу Міноборони, в цьогорічному бюджеті не передбачено. Певні інвестиції планують отримати із продажу надлишкового майна, а можливо, й частини нерухомості. На рівненських авторемонтників також чекає непопулярний крок - оптимізація чисельності колективу. Але тут ідеться насамперед про скорочення управлінців та пенсіонерів: кістяк висококваліфікованих фахівців-ремонтників буде збережено.

До того ж, Міноборони ініціює прийняття змін до урядової постанови N1135. І якщо Кабінет Міністрів дозволить розраховуватися майном із подібних підприємств не лише за ремонт техніки, а й за її зберігання, це, переконані міністерські чиновники, дасть змогу хоч якось розв'язати проблеми, що сплелися у міцний гордіїв вузол. Звісно, розплутати його за день не вдасться. Та й джерела надходження коштів для погашення боргів, якщо відверто, сумнівні: хто сьогодні купить застаріле майно, коли ми самі чітко усвідомлюємо, що нам потрібна модернізація? А іншим, виходить, вона не потрібна?

- Така кількість підприємств Міністерству оборони сьогодні не потрібна, - визнав Владислав Оленченко. - Тому, виконавши свої зобов'язання перед працівниками, треба йти на корпоратизацію, акціонування подібних заводів, шукати інші ефективні форми управління, попередньо вивівши їх із переліку стратегічних для оборонного комплексу.