ПЕРСПЕКТИВА

З Євро чи без нього інфраструктурні проекти реалізуються

Транспорт є тією галуззю економіки, яка вже котрий рік поспіль тримається на плаву попри кризові шторми у світовій і вітчизняній економіці. От і 2011 року всі ланки (автодорожня, залізнична, авіаційна і морська) спрацювали з плюсом. Обсяг перевезень і вантажних, і пасажирських зріс на 9%. Особливо помітний прогрес в авіаційній сфері, де потік пасажироперевезень збільшився на 22%.

Що стосується підготовки до Євро-2012, то основні об’єкти торік або були закінчені, або доведені до завершальної стадії. З настанням сприятливих погодних умов і вони будуть здані в експлуатацію. Так характеризував роботу вітчизняного транспорту заступник міністра інфраструктури Володимир Корнієнко під час відеоконференції «Реалізація інфраструктурних проектів у 2012 році».

 У авіаперевізників настає гаряча пора. Фото Володимира ЗАЇКИ

Запити економіки задоволені

 — Торік ми забезпечили економіку України транспортними послугами в повному обсязі, — наголосив посадовець. — У 2012 році дещо зменшилися обсяги перевезень у всіх сферах. Вплинула сувора зима, аномальні морози. Однак ситуація залишалася керованою. Нині обсяги перевезень поступово зростають і за підсумками березня план буде виконано.

Впоратися з поставленими завданнями допомогло законодавче забезпечення транспортної галузі. Верховна Рада схвалила закони щодо залізничного транспорту, прийняла Повітряний кодекс. У парламенті чекає на розгляд закон про морські порти. А стосовно автодорожньої галузі, то концепція її розвитку також схвалена, і на галузь чекає масштабне реформування.

Яка ситуація на місцях нині, керівники Міністерства інфраструктури та журналісти дізналися від представників чотирьох областей – Одеської, Харківської, Львівської та Дніпропетровської, що взяли участь у відеоконференції. Одесити, які не вибороли права приймати у себе Євро, звітували досить скромно та й претензій до міністерства пред’явили найменше. Повідомили про будівництво двох молів, просили включити місцевих фахівців до робочої групи з підготовки закону про морські порти та поскаржилися на неможливість без зволікань отримати дозвіл на днопоглиблювальні роботи в акваторії Чорного моря.

Заступник директора департаменту державної політики в галузі морського та річкового транспорту Мінінфраструктури Ігор Горобець порадив письмово звернутися до міністерства зі своєю скаргою, в якій згадати і про подібну ситуацію на каналі Дунай —Чорне море, «аби можна було вирішувати питання з Мінекономіки по кількох об’єктах одразу».

У містах, що приймають Євро-2012, і масштаби робіт більші, і проблем не бракує. Приміром, харків’яни, чий аеропорт реконструюється державним коштом, стурбовані передачею експлуатаційного аеродромного майна, яке гарантує безпеку польотів. Це тривалий процес (до 60 днів), а часу до початку чемпіонату залишилося зовсім мало. З огляду на надзвичайну важливість цього питання Володимир Корнієнко пообіцяв підтримку міністерства, що сприятиме пришвидшенню передачі майна, аби завершити це на початку травня.

Є у харків’ян і проблеми, які треба розв’язати не стільки для зарубіжних гостей, як для співвітчизників. Це безпека пасажирських автоперевезень. Власне в області з незаконними перевезеннями на кустарно переобладнаних авто покінчили. Але на територію Харківщини заїздять ліві перевізники з сусідніх областей і зводять нанівець усі зусилля місцевої влади з безпеки руху.

Пропозицію представників Харківської обладміністрації обмежити пасажироперевезення на переобладнаних автівках у межах тієї області, звідки перевізник, у столиці підтримали. Мовляв, тоді кожна область буде боротися зі своїми порушниками і виставлятиме ті маршрути, на яких вони працюють, на конкурс для легальних і законослухняних перевізників.

Заступник директора — начальник відділу внутрішніх перевезень департаменту автомобільного транспорту Роман Дубас повідомив, що незабаром мають внести зміни до конкурсних правил, якими заборонятиметься застосування переобладнаних авто на регулярних перевезеннях. І взагалі аматорським переобладнанням буде покладено край, оскільки аварії саме з такими маршрутками призводять до великої кількості жертв.

Фінансова складова пробуксовує

Успішність підготовки Львова до Євро місцева влада цілком пов’язує з наявністю фінансування. Його вочевидь бракує. Розпочаті торік масштабні роботи на автошляхах області не завершені. Потреба в коштах становить

633 млн грн, а передбачено лише 150. Тільки на неіснуючу дорогу до Славського, де збудовано тренувальну базу, знадобиться 52 млн грн.

Директор департаменту стратегічного розвитку автомобільних доріг Дмитро Котлубей виправив колегу: Львівщині виділено не 150, а 212 млн грн, звісно, цього замало. Тож Укравтодор звернувся до Міністерства фінансів з проханням збільшити фінансування, зваживши на відповідні поправки під час внесення змін до цьогорічного бюджету.

Пообіцяли львів’янам поставити на засіданні Кабміну й інше наболіле питання – компенсацію за пільгове перевезення пасажирів, яка не сягає й половини витрат. А от з автодорогами до сусіднього Тернопілля та Волині, яких фактично немає, доведеться зачекати до завершення підготовки до Євро.

На Дніпропетровщині і без чемпіонату — роботи хоч відбавляй. В області найбільша мережа автодоріг і наводити лад на них інколи заважають чиновники з Києва. Приміром, у Мінекономіки ніяк не погодять умови конкурсу для перевізників. У відомстві посилаються на те, що не створили своїх структурних підрозділів на місцях. Знайти управу на тих, хто зволікає з розв’язанням наболілої проблеми, Мінінфраструктури має намір у Кабміні.

Щодо коштів на ремонт та експлуатацію доріг, яких бракує і Дніпропетровську, надія одна – збільшення фінансування після внесення змін до бюджету-2012. Щоправда, на будівництво другої черги південного обходу міста їх не вистачить. На цей проект доведеться шукати гроші з додаткових джерел.