«Я родом із Донецька, але нині живу в Запорізькій області. Батьки донедавна жили в Донецьку, навіть залишалися там, коли почалась антитерористична операція: сподівалися, що це ненадовго, і будинок не хотіли залишати. Але час минав, місто досі залишається не підконтрольним українській владі, а моїм батькам — стареньким людям, та ще й українськомовним, залишатися там було дедалі важче. Тому вони нещодавно переїхали до мене. Нині оформляють документи як переселенці, але поки що не все оформили, електронного пенсійного посвідчення ще не мають. Їм сказали, що доки його не отримають, мають проходити фізичну ідентифікацію. Поясніть, будь ласка: як це робити і чи достатньо пройти таку ідентифікацію один раз, чи треба це робити постійно?»

Аліна МОМТЮК, Запорізька область

Консультує юрист
Всеукраїнського благодійного фонду «Горєніє»
Олег ПЕТРОВ

— Вимушені переселенці, які отримують пенсію в Ощадбанку, але ще не мають електронного пенсійного посвідчення, мають проходити фізичну ідентифікацію щотри місяці. Про це йдеться у постанові Кабінету Міністрів № 1028 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 р. №637».

Щоб пройти фізичну ідентифікацію, переселенець-пенсіонер має прийти у будь-яке відділення Ощадбанку і звернутися до його співробітника. Із собою треба мати паспорт, довідку внутрішньо переміщеної особи і банківську картку. Після особистого звернення слід провести будь-яку операцію із власним рахунком у банківському терміналі: зняти готівку, оплатити комунальні послуги або просто перевірити баланс.

Хто має проходити

Фізичну ідентифікацію мають проходити:

♦пенсіонери-переселенці, які вже отримали електронне пенсійне посвідчення, повинні проходити ідентифікацію щошість місяців перші два рази, надалі — кожні 12 місяців; після завершення строку чинності картки її перевипускають за рахунок Ощадбанку;

♦пенсіонери-переселенці, які ще не отримали електронного пенсійного посвідчення, мають проходити ідентифікацію щотри місяці.

Хто може отримувати пенсію додому

Це переселенці-інваліди І групи і ті, кому потрібна постійна стороння допомога. Згідно з постановою Кабміну, Ощадбанк у таких випадках має безкоштовно доставляти пенсії додому, проводячи одночасно з цим фізичну ідентифікацію клієнта.

Для цього треба подати заяву до Ощадбанку за місцем проживання. До неї слід додати копії:

♦ паспорта громадянина України;

♦ облікової картки платника податків;

♦ довідки медико-соціальної експертизи;

♦ пенсійного посвідчення.

Якщо можливості прийти до Ощадбанку особисто нема, можна:

♦ зателефонувати до відділення Ощадбанку, домовитися, щоб приїхав спеціаліст і прийняв заяву;

♦ звернутися до центру соціальних служб, щоб його спеціалісти доставили заяву у відділення Ощадбанку.

Матеріал підготувала Інна КОСЯНЧУК, 
«Урядовий кур’єр»