ПРОЕКТ

У справі масштабного будівництва мостового переходу через Південний Буг за іноземні інвестиції зроблено перший вагомий крок

Необхідність будівництва мостового переходу постала  давно. Щороку зростають потоки транзитного автотранспорту через Миколаїв, а пропускна здатність двох існуючих мостів через річки Південний Буг та Інгул вже не відповідає вимогам часу. Водночас місто має важливе значення у транспортній інфраструктурі країни. Адже воно розташоване на перехресті п’яти магістральних доріг, з яких дві є транспортними коридорами, що зв’язують Європу з Азією. А мости, побудовані в 1964-му та 1980 роках, незважаючи на свою красу та купу технічних на той час переваг, сьогодні не в змозі виконати головну функцію — безпечний пропуск транспорту через Миколаїв. Під час будівництва мости були розраховані на значно менші навантаження, адже такої кількості великовагового транспорту тоді ще просто не було.

У перспективі Миколаїв матиме привабливий об'єкт. Ескіз наданий авторм

Користь,  економія, краса

Ідея будівництва мостового переходу в об’їзд міста виникла років двадцять тому. Насправді, при реалізації проекту було б досягнуто безліч позитивних результатів для міста та його жителів. По-перше, виведення транзитного транспорту за межі міста та поліпшення екологічного стану навколишнього середовища Миколаєва та прилеглих районів. По-друге, — істотне скорочення викидів вуглекислого газу в атмосферу за рахунок зменшення часу проходження ділянки та сталої швидкості транспорту. Завдяки мостовому переходу підвищиться ефективність перевезень між морськими портами Одеської та Миколаївської областей України та іншими країнами СНД і Євросоюзу. Помножиться інвестиційна привабливість Миколаєва та області загалом завдяки розвитку транспортної інфраструктури. І до того ж будівництво нового мостового переходу аж ніяк не погіршить екосистему Південного Бугу та не створить додаткових обмежень для судноплавства.

Нарешті, в справі будівництва мостового переходу здійснено перший за всі роки дієвий крок — державницького рівня.  Кабінет Міністрів України затвердив техніко-економічне обгрунтування будівництва нового мостового переходу через річку Південний Буг у м. Миколаєві, про що видав відповідну постанову. За проектом загальна довжина мостового переходу через р. Південний Буг становить 13,2 км, з яких безпосередньо довжина мосту — 2050 метрів. Загальна вартість будівництва — 3,5 мільярда гривень. Період будівництва мостового переходу — п’ять років. Для реалізації цього проекту буде залучена Організація міжнародного співробітництва Японії «Джайка» та Японська федерація бізнесу «Кайдандер».

Як зазначає заступник начальника Служби автомобільних доріг у Миколаївській області Валерій Блошенко, «переваги співробітництва з японськими партнерами полягають у низькому відсотку по кредиту — до 1,4%  та строком до 25 років із пільговим періодом у сім років. Українські банки дають сьогодні ставку не менше 16%. Використання японського кредиту дасть можливість заощадити понад 215 мільйонів гривень саме зі сплати відсотків цього кредиту».

Щодо окупності проекту Валерій Блошенко зазначив, що пропускна спроможність нового мостового переходу становитиме близько 34 тисяч одиниць транспорту на добу. Розроблена спеціальна  формула, за якою буде визначатися розрахунок вартості проїзду по новому мосту залежно від категорії автотранспорту. Посадовець повідомив, що протягом року представники японської сторони в  Миколаєві проводили дослідження, чи доцільно будувати в нашому місті мостовий перехід та об’їзну дорогу. В рамках цього моніторингу проводилися громадські обговорення, опитування жителів міста та області, заміри показників повітря тощо. Всі висновки експертів включено до ТЕО проекту і будуть враховані під час проектування будівництва об’єкта.

Власне міст, завдячуючи своїй архітектурній виразності та естетичній привабливості, а також наявності вільних земель поряд, надасть можливість у подальшому розвивати туристичний напрямок. Наприклад, будувати поблизу комплекси відпочинку, оглядові майданчики, розвивати інфраструктуру, що може додатково збільшити надходження до місцевого бюджету.

Перейти  до практичної  площини

Питання будівництва так званого «японського» мосту обговорювалося днями під час засідання робочої групи з питань розвитку морегосподарського комплексу Миколаївського регіону. «За цим проектом майбутнє, я в цьому впевнений, — зазначив на засіданні заступник міністра інфраструктури Дмитро Демидович, — це вже перший реальний крок до здійснення такого довгоочікуваного та важливого проекту. Його реалізація дасть змогу значно поліпшити транспортно-логістичну ситуацію на території не лише Миколаївщини, а й усього південного регіону держави».

Голова Миколаївської облдержадміністрації Микола Круглов, у свою чергу, відзначив, що головна мета цього проекту — вивести за межі міста весь потік транзитного транспорту, який нині рухається основними магістралями та вулицями Миколаєва, ускладнюючи тим самим транспортно-логістичну ситуацію в ньому.

В облдержадміністрації визначили три етапи підготовки проекту, з яких перший пункт першого етапу вже виконано, — затверджено техніко-економічне обгрунтування. На цьому ж етапі залишається дочекатися оцінки проекту з боку японської сторони та прийняття позитивного рішення уряду Японії щодо фінансування реалізації проекту. На другому етапі, в рамках узгодження фінансових умов проекту, передбачається провести переговори для узгодження проекту дипломатичної ноти, яка містить фінансові умови надання кредиту та переговори для узгодження проекту угоди про позику. Також слід укласти угоди про позику. В ході реалізації третього етапу узгоджуються технічні параметри, тобто готується проектна документація; триває процедура землевідведення та здійснюється план переселення; проводять відкритий міжнародний тендер на вибір підрядника та розпочинається будівництво.

Дмитро Демидович резюмував, що тепер головне завдання усіх рівнів влади — вдало завершити перемовини із японською стороною та перейти до практичної площини реалізації цього важливого для Миколаївщини проекту.