Вадим БУЧА
для «Урядового кур’єра»

ТРАНСПОРТ. Реформування галузей транспорту та дорожнього господарства, вдосконалення системи тарифоутворення на транспортні послуги, реалізація проектів із розвитку транспортної інфраструктури із залученням інвесторів, оновлення рухомого складу, підвищення рівня безпеки перевезень і створення рівних умов для розвитку конкуренції на ринку транспортних послуг — про основні аспекти цієї роботи на поточний рік розповів міністр інфраструктури Володимир Козак на прес-конференції у Будинку уряду.

Зокрема, заплановано розробити та схвалити нову редакцію закону «Про залізничний транспорт», постанову Кабінету Міністрів «Про створення публічного акціонерного товариства «Українська залізниця», Державну програму розвитку залізничного транспорту.

Найголовніше завдання — оновлення  локомотивного парку. Минулого тижня оголошено конкурс на лізингову схему закупівлі локомотивів. «Уже є кілька зацікавлених лізингових компаній. Обиратимемо найкращий проект, і вважаю, що цього року питання рушить з мертвої точки», — зазначив міністр. Наприкінці лютого українська залізниця отримає приблизно 700—800 нових вантажних піввагонів. Загалом цього року заплановано придбати майже 5000 піввагонів.

Окремо урядовець акцентував на перспективі виходу на маршрути крюківського швидкісного поїзда. Після того, як він пройшов випробування, було виявлено певні недоліки. «Одна з головних і найскладніших проблем — підвищена електромагнітна несумісність, що у півтора раза перевищує норму. Це може негативно впливати на сигнал, роботу стрілок, зв’язок тощо», — повідомив Володимир Козак. Однак він зазначив, що Крюківський вагонобудівний завод пообіцяв протягом лютого усунути всі недоліки. Після цього, за словами міністра, поїзд можуть визнати придатним до експлуатації, і вже тоді розглядатимуть питання про джерела фінансування для закупівлі та визначення маршрутів слідування.

Актуальним питанням на порядку денному залишається і стан дорожнього господарства. Нині в цій сфері відбуваються серйозні перевірки контролюючих органів, зокрема Держфініспекції та Генпрокуратури. «Десь ми не допрацювали, десь було проведено не зовсім правильно попереджувальні роботи або неякісно виконано роботи минулих років. Питання нині розглядають, і винних буде притягнуто до відповідальності», — підкреслив урядовець. На жахливий стан автодоріг вплинули й об’єктивні чинники. Так, протягом зими зафіксовано 26 добових перепадів температури з плюса на мінус і навпаки.     

Володимир Козак зазначив, що нині по всій Україні зареєстровано 1,4 мільйона квадратних метрів ям. Для проведення ремонту доріг уже працює 23 асфальтових заводи. Ще 90 заводів запрацюють, коли цьому сприятиме погода.

Міністр підкреслив: «Ми повинні не тільки будувати, а й захищати дороги від варварського використання. А це і контроль за вантажними автомобілями, і за перевантаженням, і за негабаритами, і обмеження руху на автомобільних дорогах при високих температурах». Тож планують ухвалити Державну цільову економічну програму розвитку доріг загального користування на 2013—2018 рр. і законодавчі зміни з реформування системи державного управління такими автошляхами.