Іван КУЛЕХА
для «Урядового кур’єра»

ПРАВОПОРЯДОК. «Дільничні інспектори міліції на сьогодні залишилися головною службою, працівники якої щодня працюють з людьми. Тож налагодження партнерських стосунків між міліцією і населенням, що є запорукою своєчасної профілактики правопорушень та оперативного розкриття скоєних злочинів, передовсім залежить від успішної організації роботи цієї важливої служби», — зазначив у ході оперативної наради з начальниками підрозділів дільничних інспекторів міліції, що відбулася днями в МВС України, заступник міністра внутрішніх справ Віктор Ратушняк. Він додав, що люди хочуть бачити свого дільничного захисником і порадником, професійно грамотним, тактовним і зацікавленим у плідній співпраці з громадянами. А ще спроможним будь-якої хвилини прийти на допомогу чи зарадити у складній життєвій ситуації. І щоб він був завжди доступним для людей.

 Люди хочуть бачити дільничного захисником і порадником, який завжди прийде на допомогу. Фото з сайту luganews.com

За словами генерала, попри здобуті успіхи у службі, на жаль, існують певні проблеми, здебільшого пов’язані з тим, що не всі знають своїх дільничних інспекторів. Про це, до речі, свідчать результати соціологічних досліджень. Хоч є й цілком об’єктивні причини: в деяких областях багато посад дільничних міліціонерів залишаються вакантними. В МВС покладають великі надії на успішне виконання положень відомчої Програми вдосконалення організації роботи дільничних інспекторів міліції, поліпшення їхнього матеріально-технічного забезпечення та підняття іміджу служби на 2012—2014 роки. Тож керівники підрозділів дільничних інспекторів міліції повинні посилити роботу над виконанням положень цього важливого документа, тісніше взаємодіяти з органами місцевої влади, насамперед у питаннях залучення населення до охорони громадського порядку, ефективно взаємодіяти із представниками громадських формувань, у підборі та оформленні дільничними інспекторами своїх громадських помічників.

Одним з важливих завдань правоохоронців служби залишається інформування громад про роботу дільничних інспекторів міліції. «Місце перебування, дні й години прийому дільничного мають бути розтиражовані у вигляді спеціальних візитівок, які потрібно роздавати людям за місцем їхнього проживання», — наголосив заступник міністра.

У свою чергу начальник департаменту громадської безпеки МВС України генерал-лейтенант міліції Олексій Крикун акцентував на тому, що останнім часом істотно побільшало звернень громадян безпосередньо до міністра. «Люди пишуть, приїжджають звідусіль зі своїми проблемами і болем до Києва на Богомольця, 10. Міністр розглядає заяви, дає керівникам відповідних служб доручення розібратися у складних ситуаціях і порадити, чим можна допомогти. Але буває, що останні просто дублюють доручення міністра підлеглим, а це не завжди на користь справі. Водночас велика кількість звернень означає, що на місцях дільничні інспектори міліції не достатньо проводять особистий прийом людей, не знають їхніх проблем. Це не може задовольняти ні керівництво МВС, ні громадян», — зазначив він.