ПОДІЯ. Національна опера України днями зацікавила своїх глядачів прем’єрою  оновленої «Наталки Полтавки»
 

Першого вересня українським школярам можна запропонувати нову задачу: куди домчить швидкісний корейський електропотяг «Hyundai», що курсує за маршрутом Київ — Полтава, за той час, коли цей же шлях подолають кінна карета чи віз, запряжений волами, — як у минулі століття, за життя письменника Івана Котляревського чи композитора Миколи Лисенка.

Автори ж нової постановки визначної опери Миколи Лисенка «Наталка  Полтавка», вже дев’ятої на сцені Національної опери України —  композитор Мирослав Скорик та режисер Анатолій Солов’яненко — скоротили й осучаснили учням сценічний шлях до осмислення «Наталки Полтавки» Івана Котляревського.

І цю сцену з опери «Наталка Полтавка» восени побачать школярі.
Фото з архіву Національної опери України

Як наголосив режисер-постановник, головний режисер Національної опери України Анатолій Солов’яненко, «саме з цього твору починається знайомство з оперним театральним мистецтвом у дітей шкільного віку. Аби їх зацікавити, я намагався зробити виставу такою, щоб ми не втратили свого молодого глядача. У нашій інтерпретації опера стала динамічною, яскравою та виразною. Я змістив акцент від туги, сліз та злиднів до світлого життєрадісного побуту, який притаманний українцям, до нашої щирості та широкої душі. Надав опері позитивного забарвлення, звернув увагу глядача на українську обрядовість, наповнив «Наталку Полтавку» гумором, українською душевністю. І якщо раніше вистава тривала три з половиною години, ми скоротили її до 2 дій по 45 хвилин, що відповідає двом спареним урокам української літератури. У розмовних сценах ми скоротили все те,  що не стосується сценічної дії напряму, і склали нову музичну картину — з розширенням кількості музичних інструментів».

А додалися в опері «Наталка Полтавка» за новою інтерпретацією автентичний український обряд «покривання молодої», постановку якого консультував провідний фольклорист країни, керівник театру «Берегиня» народний артист України  Микола Буравський, та вечорниці й балетні епізоди.

Через нововведення не постраждали ні колоритне письмо Івана Котляревського, ні прекрасна музика Миколи Лисенка, а дев’яту постановку «Наталки Полтавки» міністр охорони здоров’я України Раїса Богатирьова назвала безперечною перемогою колективу Національної опери України.  

Чи стане ця осучаснена опера швидкісним комфортабельним потягом між історією й сьогоденням, мандрівка в якому захопить школярів і уроками літератури, і творчістю наших геніїв, і театральним мистецтвом? Про це дізнаємося восени, коли діти повернуться з канікул і стануть глядачами оновленої «Наталки Полтавки».  А дорослих, які побували на прем’єрі вистави, вона вже зацікавила.