ПРОТИСТОЯННЯ. У Черкасах згортають місцеву демократію, ліквідовуючи районні в місті ради, котрі успішно служили городянам 37 років.
У липні нинішнього року Вищий адміністративний суд своїм рішенням припинив існування Соснівської та Придніпровської районних у місті Черкаси рад. Розгляд цієї справи тривав майже два роки. Власне ухвала міськради щодо ліквідації районних рад прийнята ще 19 листопада 2009 року, та відразу після неї райради подали до суду.
Рішення першої інстанції на користь позивачів Соснівський райсуд ухвалив в травні 2010 року. На захист місцевого самоврядування став і Київський апеляційний суд. А от Вищий адміністративний суд скасував обидва попередні рішення.
Тим часом Соснівська райрада відмовляється передати печатку і штампи ліквідаційній комісії міськвиконкому. Посадовці завважують, що така передача «є передчасною», посилаючись на ухвалу Вищого адміністративного суду про перегляд справи щодо ліквідації районних рад Верховним Судом.
У міськвиконкомі ж заявляють, що такими діями районні чиновники не лише порушують закон, а навіть «підставляють» своїх працівників. Адже через це відкладається на невизначений термін процес звільнення і прийому на роботу працівників згаданих райрад.
Нагадаємо, що спроби ліквідації райрад міська влада робила й раніше. Та всі вони оскаржувалися в судовому порядку. Підґрунтям для проведення останньої реорганізації, яка має зачепити як міську раду, так і Придніпровську та Соснівську райради, послужило рішення Вищого адміністративного суду, який залишив у силі рішення міської ради «Про не утворення районних у м. Черкаси рад».
— Спільно з юристами і кадровиками ми напрацювали варіанти цієї перебудови. Свого часу районним радам були делеговані чотири головні функції: соціальний захист, приватизація житла, ведення реєстру виборців та відділи у справах захисту прав дітей. Нині ж районних рад у місті немає. Тому місто забирає ці функції собі, — пояснив Сергій Одарич.
За його словами, планується утворити відповідні підрозділи в структурі міськвиконкому з тотожною тій чисельності працівників, які працювали в обох районах. Працівникам цих підрозділів запропонують працювати у відповідних структурах міськвиконкому.
Реорганізацію збираються провести в тих службах, які не виконували делегованих повноважень. Приміром, у відділу ЖКГ (який не мав повноважень, бо всі питання щодо житлово-комунальної галузі вирішувалися в міськраді), бюджетних відділах та деяких інших. Міський голова обіцяє, що всім працівникам, які можуть потрапити під скорочення (а це близько 200 осіб), запропонують нову роботу в новоутворених підрозділах міськради, чи на комунальних підприємствах.
Позиція ж працівників районних рад щодо ініційованої згори реорганізації протилежна. Вона зводиться до того, що створені ще у 1974 році ради у місті Черкасах мають існувати, адже виборці на виборах депутатів місцевих рад у 1998 та у 2002 роках проголосували за районні у місті ради.
Логіка їхня доволі проста і зрозуміла городянам: саме сюди йдуть люди зі своєю бідою і болем, сподіваючись на розуміння і підтримку, бо тут докладно знають проблему кожної вулиці, кожного мікрорайону, кожного жителя.
Оскільки ради працювали успішно, це викликало заздрість у міських чиновників і вони спрямовують свою діяльність на обмеження та позбавлення районних рад делегованих ними повноважень. Саме тому замість тісної співпраці на благо територіальної громади, пошуку шляхів поліпшення та удосконалення надання послуг громадянам в обласному центрі затіяли конфронтацію та судову тяганину.
Зазначимо, що 21 вересня Верховний суд призупинив виконання ухвали Вищого адміністративного суду про ліквідацію районних у місті Черкаси рад, відклавши свій остаточний вердикт до 21 жовтня 2011 року.