ПЕРЕГЛЯД

Роботи безкоштовно можна подивитися у столичному Будинку кіно по понеділках

Любителям класики вже показано мультфільм «Король і птах» Поля Грімо, режисера, що досі надихає найбільш екстремальних мультиплікаторів, зокрема Міядзакі. У 1980 році він був призером Венеціанського фестивалю. За основу автор взяв казку Андерсена про косоокого короля Карла, що закохався у прекрасну Пастушку. Та на заваді тирану стає мудрий Пересмішник.

Показали й «Картину» Жана-Франсуа Лагіоні. Цей авангардний мультфільм 2011 року розповідає про персонажів полотна, які оживають, щоб знайти свого художника. Це зворушлива історія людей, які шукають того, хто їх створив.

А 17 грудня покажуть комедійний мультфільм Жоанна Сфара «Кіт рабина». Кіт з’їдає папугу і починає розмовляти. Але рабин не надто радий такому диву, він побоюється, що кіт-балакун погано впливатиме на його доньку, красуню Злаб’ю. Мораль: краще не знати, що про вас думають і про що мріють ваші хатні улюбленці.

Також за підтримки Французького інституту в кінотеатрі «Кінопанорама» відбудеться показ короткометражних стрічок усіх жанрів і всіх часів: німі, звукові, аплікаційні, комедійні, документальні стрічки та ще багато інших цікавих фільмів, які передають усе розмаїття цього кіножанру.

Окрім цього, в Національній філармонії України з нагоди 50-ї річниці підписання Єлисейської угоди відбудеться концерт класичної музики у програмі якої — Скарлатті, Моцарт та К.Ф.Е. Бах.

ДОВІДКА «УК»

Як відомо, 30 серпня 1877 року вважається днем народження мальованої анімації. Тоді був запатентований винахід француза Еміля Рено, який започаткував основи технології виготовлення анімаційних фільмів. Вони лишилися незмінними до винайдення комп’ютерних удосконалень: покадрова зйомка малюнків або іншого матеріалу — за фазами руху. Еміль Рено називав свої фільми «світловими пантомімами», «оптичними виставками».

Еміль Коль показав свій мультиплікаційний фільм «Фантасмагорія» у 1908 році. Він став знаковим для розвитку анімації не тільки через те, що був першим європейським анімаційним фільмом, а й тому, що саме тут уперше був структурований самодостатній сюжет, а головного героя Фантоша наділили певним характером.