ПРОБЛЕМА

Влада підтримуватиме легальних перевізників, а «тіньовиків» викорінюватиме

Про це заявив на «круглому столі», присвяченому проблемам нелегальних перевезень на пасажирському автотранспорті, віце-прем’єр-міністр — міністр інфраструктури Борис Колесніков.

Нині в Україні обсяги «тіньових» пасажирських перевезень сягнули 40%. Зокрема із Києва за різними маршрутами щоденно вирушають тисячі автобусів. У середньому в регіонах із 500 легальних автобусів курсує 100, не занесених до графіка. Через це щороку бюджет країни втрачає від 8,5 до 10 млн грн податків.  Приміські ж перевезення — і поготів на межі знищення через нелегальну роботу перевізників.

У зв’язку з цим Борис Колесніков наголосив на потребі реєструвати всіх вітчизняних перевізників. «Україна — це країна з ринковою економікою. Конкуренція породжує якість. Зараз транспортний ринок обмежений, тому треба подумати, яким шляхом розвивати конкуренцію, щоб істотно поліпшити якість пасажирських перевезень», — сказав віце-прем’єр.

У ході «круглого столу» представники автоперевізників та владних структур виступили із пропозиціями щодо розв’язання цієї проблеми. І більшість із них зійшлися на думці, що настав час провести збори автомобілістів. Вони мають відчути захист держави і зрозуміти, як боротися з нелегалами, що маскуються під регулярних перевізників. До слова, більшість аварій на дорогах створюють саме вони, ставлячи під загрозу людські життя, і зовсім не несуть за це відповідальність.

Вислухавши всі думки, віце-прем’єр-міністр резюмував: «Ми маємо дві головні проблеми: податкову корумпованість та непрозорість контролю за автоперевезеннями пасажирським транспортом. Завдання пролягає в тому, щоб у країні з ринковою економікою  кожен її громадянин мав джерело певних прибутків. Але це потрібно закласти законодавчо у зрозумілу для всіх схему».

Борис Колесніков пояснив, що боротьбу із роботою нелегальних перевізників мають розпочати працівники Державтоінспекції на місцях. Зокрема здійснюючи безперебійний моніторинг пасажиропотоків, намагатися перевести автоперевізників у легальну систему роботи. «Пряма функція ДАІ — здійснювати боротьбу з нелегальними перевізниками», — підсумував віце-прем’єр.