ГОСТРА ТЕМА. Укртрансінспекція посилила нагляд за пасажироперевізниками.

Повідомлення про дорожньо-транспортні пригоди (часто навіть з людськими жертвами) щоразу шокують громадськість. Тож у літній період, коли рух стає інтенсивнішим, Державна інспекція з безпеки на наземному транспорті посилила контроль та нагляд за перевезеннями автомобільним транспортом дітей до місць відпочинку та оздоровлення і на зворотному шляху.

Інспектори приділяють особливу увагу дотриманню перевізниками вимог, які стосуються належного технічного стану транспортних засобів, наявності супроводжуючого при перевезенні 10 і більше дітей, медпрацівника при перевезенні від 30 дітлахів. Окрім того, вимагають узгодження маршруту з місцевими органами ДАІ МВС і перевезення дітей  водіями, які мають стаж керування автобусами не менш ніж 5 років та дотримуються режиму праці й відпочинку.

Щоб контроль за дотриманням вітчизняними та іноземними автоперевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт був ефективнішим, Укртрансінспекція співпрацює з ДП «Служба міжнародних автомобільних перевезень» (СМАП). Особливо прискіпливо стежать за водіями Республіки Молдови та Білорусі щодо дотримання ними режиму праці й відпочинку, а також швидкісного режиму руху.

Аби ці заходи не були тимчасовими, розроблено пропозиції з врегулювання гострих питань легалізації пасажирських автоперевезень. Держпідприємництва провело робочу нараду з цих питань із представниками Мінінфраструктури, керівництвом Укртрансінспекції, департаменту автотранспорту і Союзу перевізників. За результатами наради підписали спільний протокол.

— Ця зустріч, — зазначив голова Держпідприємництва Михайло Бродський, — є складовою частиною  спільної роботи служби, представників органів влади та громадськості у напрямку комплексного врегулювання та прийняття дієвих рішень з питань легалізації пасажирських перевезень, а також гарантування відповідного рівня безпеки і послаблення соціальної напруги серед працівників бізнесу в галузі автотранспорту.

Як повідомили у прес-службі відомства, за результатами наради узгоджено спільну позицію та формуються пропозиції, зазначені у протоколі. Це стосується розроблення ефективного регуляторного механізму виставлення транспортних засобів претендентами під час проведення конкурсу, закріплених на вже працюючих маршрутах або тих, що вже виставлялись на конкурс і слугували складовою частиною нарахування балів за отриманим маршрутом. Йдеться і про проблемні питання, пов’язані з переоформленням свідоцтв на право займатися підприємницькою діяльністю та отриманням ліцензій на пасажирські автоперевезення.

Не залишилися поза увагою й зміни до нормативно-правової бази щодо обов’язковості застосування тахографів та ременів безпеки під час автобусних  перевезень та щодо посилення відповідальності керівників автотранспортних підприємств за допуск до роботи водіїв, які не пройшли обов’язкового щорічного медогляду.

Та й це ще не всі нюанси, на які звернули увагу фахівці. Запропоновано запровадити європейський досвід щодо окремого оформлення прав водія на здійснення комерційних перевезень. Планується інформувати роботодавців про порушення правил дорожнього руху, які вчинили їхні водії. Не забули і про  домовленості за результатами попередніх зустрічей.

Зокрема щодо призупинення дії наказу Мінтрансзв’язку від 12.04.2007 № 285 до 01.04.2013 у частині заборони використовувати автобуси класу В категорії М2 для перевезення пасажирів на регулярних автобусних маршрутах протяжністю понад 150 км. Йдеться про видачу тимчасових дозволів на такі автобуси і допуск їх до участі в конкурсах з обов’язковим  поданням до зазначеного терміну 2013оку гарантійного листа з проектом інвестиційного зобов’язання про їх заміну протягом року на такі, що відповідатимуть вимогам наказу.  Невиконання зобов’язань стане підставою для розірвання договору з перевізником.

А ще задля зниження рівня аварійності пропонується внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення. Норми досить суворі — позбавлення права керувати водіїв, які нехтують встановленими обмеженнями швидкості руху: більш як на 20 км/год — строком на рік, на 50км/год — терміном на три роки. 

Тетяна КИРИЛЕНКО
для «Урядового кур’єра»