НА ФІНІШІ. Українські машиністи пройшли навчання в Чангвоні.

У січні нинішнього року  українські машиністи навчалися керувати швидкісними поїздами «Hyundai» у корейському місті Чангвон, тобто безпосередньо на заводі-виробнику. Окрім десяти машиністів із чотирьох залізниць, до складу групи входили машиністи-інструктори, інженери-технологи та викладачі Лубенського центру професійної освіти Південної залізниці (всього 20 фахівців). Навчання проводилося згідно зі спеціальною програмою, основний акцент якої був спрямований на ознайомлення з технологією будівництва поїздів та їхніх агрегатів.

Ті, хто повернувся зі стажування, на батьківщині закріплюватимуть знання на спеціальному навчальному тренажері, зробленому у вигляді кабіни керування нового електропоїзда. Причому проводитиметься відеозйомка маршрутів, за якими курсуватимуть поїзди. Це допоможе машиністам у реальному режимі проїжджати всі ділянки, витримувати швидкісні режими,  гальмування, запам’ятовувати розташування сигналів тощо. Тренажер буде встановлено в Центрі з обслуговування швидкісних міжрегіональних електропоїздів у межах Київського залізничного вузла, що будується на станції «Дарниця» у Києві.

Шліфуватимуть свою майстерність вітчизняні фахівці й на справжніх  поїздах виробництва «Hyundai Rotem», які прибуватимуть в Україну поетапно: два перші — в середині березня, ще два — в середині квітня. Загалом матимемо шість міжрегіональних двосистемних електропоїздів, які згідно з контрактом корейський виробник повинен надати до початку проведення фінальної частини чемпіонату Європи з футболу. Принаймні так стверджує заступник генерального директора Укрзалізниці Леонід Лобойко. 

Навесні для підготовки вітчизняних локомотивних бригад до впровадження прискореного руху в Україну приїдуть корейські фахівці. Вони працюватимуть з 50 локомотивними бригадами: 25 із Південно-Західної залізниці та по 5 із інших залізниць. Усі кандидати пройшли конкурсний відбір, головними критеріями якого були вік, освіта, рівень кваліфікації та стаж роботи. Після закінчення навчання вони зможуть обійняти посади машиністів швидкісних електропоїздів, помічників машиністів, начальників поїздів та стюардів.

Усього для керування швидкісними поїздами буде підготовлено 50 машиністів та 50 помічників машиністів.

 — Міжрегіональні двосистемні електропоїзди курсуватимуть в режимі маятника між містами Київ—Полтава—Харків, Київ—Полтава—Донецьк та Київ—Львів, — розповів Л. Лобойко. — Плануємо, що вони курсуватимуть без проміжних зупинок. Ще 4 електропоїзди, що надійдуть після футбольного чемпіонату, спрямуємо до Дніпропетровська та Одеси.

Кожен такий електропоїзд має 579 місць, із яких 168 першого класу та 411 — другого. Є там і буфет, а замість провідників працюють стюарди  (по 3 на поїзд). Пасажири мають бути задоволені, адже в поїздах зручні крісла, що регулюються, система кондиціонування повітря, полиці для багажу, монітори, доступ до мережі Інтернет та інші послуги. Згідно з новою класифікацією електропоїзди виробництва «Hyundai Rotem» отримали клас «Інтер Сіті+». Ця класифікація пасажирських поїздів в Україні дає змогу інформувати споживача про рівень послуг на залізничному транспорті залежно від класу поїзда та вагона.

Л. Лобойко також повідомив, що наразі триває робота щодо узгодження під час Євро-2012 графіків руху міжнародних пасажирських поїздів у сполученні між Україною та Польщею через переходи Ягодин—Дорохуськ та Мостиська-2—Пшемисль для здійснення пересадки пасажирів.

ДОВІДКА  «УК»

Підготовка залізничного транспорту України до перевезень, пов’язаних із проведенням чемпіонату Європи 2012 року з футболу, проводиться згідно із Державною цільовою програмою підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату, затвердженої постановою Кабінету Міністрів ще у квітні 2010 року.