ШВИДКО І ЗРУЧНО

Чернівчани та іванофранківці  одержали сучасний потяг для приміських  пасажирських перевезень

У перший рейс з Івано-Франківська до Чернівців новий швидкісний дизель-потяг відправляли урочисто: з освяченням, колядками й добрими напуттями. Залізничні вокзали обласних центрів Прикарпаття і Буковини з’єднав телеміст, голови облдержадміністрацій сусідніх регіонів привітали один одного з телеекранів в режимі реального часу.

— Це фантастика, яка нарешті прибула на Івано-Франківщину і зараз поїде в Чернівці! — поділився враженнями після огляду голова Івано-Франківської облдержадміністрації Михайло Вишиванюк. — Нехай цей потяг символізує добро, з яким він щодня приїжджатиме у Чернівецьку область!

— Новий потяг, який курсуватиме коліями Буковини, Тернопільщини та Івано-Франківщини, дасть можливість нашим людям у комфортних умовах долати шлях, — наголосив голова Чернівецької облдержадміністрації Михайло Папієв. — Він сприятиме зростанню туристичної та інвестиційної привабливості наших регіонів. Знаковість цієї події ще й у тому, що цей залізничний транспорт — вітчизняного виробництва.

У новому потязі, виготовленому на ПАТ «Луганськтепловоз», одночасно можуть подорожувати 336 пасажирів у трьох вагонах третього класу (один із них причіпний), обладнаних системами вентиляції повітря та обігріву, сучасною радіостанцією і камерами зовнішнього спостереження, щоб машиніст міг контролювати посадку-висадку пасажирів. До всього перехідні майданчики між вагонами — повністю закриті. Німецька дизель-установка і безщитковий синхронний тяговий генератор дають змогу розігнатися потягу до 130 км/год. У збільшеній кабіні машиністів пульт керування обладнано дисплеєм мікропроцесорної системи. Всі ці технічні новинки, як стверджують львівські залізничники, суттєво зменшують експлуатаційні витрати.

За останні 15 років це перший дизель вітчизняного виробництва, яким поповнився рухомий склад Львівської залізниці. Його вартість — 41 мільйон гривень (до слова, майже половину всіх приміських перевезень тут здійснюють саме дизель-потягами). Як зазначив присутній на урочистостях голова Львівської залізниці Богдан Піх, потреба у таких дизелях вимірюється десятками: тільки Коломийському депо необхідно вісім потягів для заміни. Бо ті, що зараз курсують західним регіоном, уже давно відпрацювали максимально встановлені терміни служби. Парк дизель-потягів зношений на 90% і є найстарішим серед усіх залізниць України (тут ще експлуатують дизелі марки Д1, «народжені» у 70-х роках минулого століття).

Щоб посприяти подальшому оновленню рухомого складу Львівської залізниці, голови Івано-Франківської та Чернівецької облдержадміністрацій вирішили звернутися з пропозицією до Кабінету Міністрів виділити Львівській залізниці 388 мільйонів гривень. Саме така сума потрібна залізничникам, щоб відновити технічний стан дизель-потягів (придбати нові машини, провести капітальні й поточні ремонти старих) і забезпечити належні умови перевезення пасажирів.