СТОЛИЧНИЙ ТРАНСПОРТ. Днями киян чекав неприємний сюрприз: проїзд у маршрутках на 11 лініях подорожчав на півгривні. Здавалось би, ненабагато, та якщо щодня їздити, то й немало. Київські чиновники розводять руками: мовляв, впливати на підняття вартості проїзду у приватних перевізників за законодавством столична влада не може. За словами першого заступника директора департаменту транспортної інфраструктури міста Івана Шпильового, вони не отримують допомогу з бюджету за безплатне перевезення пільговиків, і щоб не працювати у збиток, змушені підняти ціни на проїзд на деяких маршрутах. 

Та киянам, яким тепер доведеться платити більше, від того ні холодно ні жарко, їх цілком резонно цікавить лише, щоб машини курсували нормально і ціна квитка була прийнятною (хоч нині в маршрутках і квитків зазвичай без вимоги не дають).

У комунальному транспорті проїзд не дорожчатиме. Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ

Щоправда, посадовці запевняють: дещо роблять, аби вартість проїзду не піднялася до захмарних висот. З одного боку, як пояснила прес-служба КМДА, столична влада може контролювати процес розрахунку тарифу. Тобто щоб узгодити підвищення вартості проїзду з міською владою, перевізник має надати обгрунтування нинішньої збитковості тарифу. А тепер ще й контролюватимуть ретельніше. 

А з другого боку — щоб створити конкуренцію приватникам, у столиці працюють над поповненням комунального автопарку. Пояснюють, що це один із способів регулювання цінової політики. Комунальний же перевізник — КП «Київпастранс» — вартість проїзду не підвищуватиме, саме завдяки дотаціям з бюджету. Хоч у його віданні лише третина міських маршруток. Тож до справжньої конкуренції ще далеко.

Та все-таки «зміна гравців» на транспортному полі столиці вже помаленьку триває. Так, з 12 лютого на маршруті № 193 замість машин приватного перевізника на лінію вийдуть автобуси «Київпастрансу». Можливо, це збереже не лише гроші пасажирів, а й їхні нерви. Адже кияни скаржилися, що чекати транспорту доводилося майже по півгодини. До того ж, кажуть у КМДА, комунальні «Богдани» мають більшу місткість порівняно з приватними. Та ще й обладнані JPS-навігаторами, щоб відстежувати, де перебуває машина, та тримати постійний зв’язок із водієм.

— Комунальний транспорт на ринку перевезень дає можливість нам диктувати свою цінову політику. Приватний перевізник вимушений рахуватися з нашими тарифами на проїзд. Якщо він значно підвищить ціни, його транспортом перестануть користуватися пасажири і він збанкрутує. Таким чином, ми розв’язуємо цю проблему через цивілізовану конкуренцію, — зауважив голова КМДА Олександр Попов.