Цьогорічний  38-й Український тиждень моди, осінь — зима — 2017, який входить у світовий розклад фешн-показів, проходив під гаслом: «Наша місія — розширювати кордони моди».

Чи до моди нині? І як діловому й патріотично налаштованому кар’єристові в хорошому сенсі цього слова позиціонувати себе в координатах моди? Згадаймо, коли останній гетьман Кирило Розумовський дорікнув синові Андрію, що той занадто витрачається на одяг, той відказав: ти син простого козака Розума, а я — гетьмана. Андрій Кирилович став дипломатом, меценатом, дружив із видатними людьми Європи. Це йому Бах присвятив знамениту «П’яту симфонію».

Наші провідні дизайнери представлені в торговельних центрах столиці, а також Дніпропетровська, Харкова, Одеси, Львова. Є й певна міжнародна  затребуваність. В Олени Голець викуплено два шоу-руми в Нью-Йорку, а Тетяна Абрамова задоволена франшизою в Казахстані й Литві й тим, як сприйняли її трикотажний бренд у Копенгагені. Одяг від Лілії Пустовіт привернув увагу на престижній виставці дизайнерів у Парижі.

Серед 56 модних показів UFW новій генерації за традицією присвятили  окремий  день.

Надія Юрків зробила ставку на принт — одну з фішок модного одягу. В Надії це були очі або обличчя на білому тлі дутих фактур. Загалом вийшла зріла практична колекція, декорована своєрідними гудзиками — ще одна модна деталь, — і доповнена капелюшками та грубим взуттям, у якому брутальність підкреслено чорними шкарпетками.

25-річні брати-близнюки, які здобули фахову освіту в Дніпропетровську та Києві, створили бренд CHUYKO. Показ, як на мене, трохи банально поєднав лінії спортивного та східного одягу: біле кімоно, борцівки та кросівки. Ламаний силует з розмитим кольором та довжиною міді. Колекція спортивна за формою та пенсіонерська за духом.

Бренд SaZhina у 15 луках продемонстрував силует 1980-х з етнонотками, з підкресленими плечима та штанами кльош. Яскраві кольори поєднувалися з приглушеними.

LIASHCHUK вивів на подіум контраверсійні кольори й фактури: цупке — прозоре, яскраве — сіре. Та загалом не відчувалося духу молодості, колекція мала простуватий вигляд.

Yudviga Netyksha показала варіації для юнаків на основі поєднання класики і спорту. Трансформації одягу вийшли за духом спектаклеві, навіть барокові за насиченістю образу.

Молодь знається на креативі — їй треба допомогти матеріально. Фото з сайту fashionweek.ua

У межах Fresh fashion показали досить вдалі колекції Vlada Nazik та DASTISH FANTASTISH. Одягу від Olga May була властива певна ляльковість образу: довжина міні, буфи на рукавах, волохаті фактури, вовна веселих барв.

Молодим дизайнерам притаманне використання різних варіацій фраків. Тяжіння до силуетності Сходу. Пальто-трапеції або об’ємні, як і  сукні. В моду повернувся занижений акцентований пасок на стегнах або на литках. Молоді дизайнери розривалися між практичністю й романтичністю. Вони продемонстрували здобуту освіту зі знанням силуетів, можливостей тканин і тяжінням до спортивної вишуканості.

«Нові імена» продемонстрували свої креативні звитяги на тлі більш-менш прихованих недоліків. Як далі складеться їхній професійний шлях, залежить від співпраці з потенційними спонсорами, які здебільшого вкладають кошти з метою реклами у певний показ, коли-не-коли в ім’я. Але є змога виявити себе на світових конкурсах моди, і тоді ще один талант залишиться в одній з модних столиць світу, до якої Київ за станом економіки не належить, хоч у цікавості до моди перевершує їх. А мода остаточно відійшла від декоративного мистецтва і стала прибутковим бізнесом, який експлуатує наш потяг до новизни.

Олексій Данилевський, представник  «Колезіоні» в Україні, зазначив, що за десять років кілька наших початківців потрапили на сторінки цього всесвітньо відомого фахового журналу, сторінка якого коштує 600 євро. За його спостереженнями, на цьогорічному тижні моди було 20 закордонних байєрів, що зовсім немало для країни, де триває війна.

Сегмент споживачів модного одягу українських дизайнерів збільшується зі зростанням патріотизму. Та платоспроможні модники надають перевагу західним брендам, що продемонстрував UFW. Ті, у кого є час, щоб вкладати його в зовнішній вигляд, полюють на якісні вінтажні речі в нетрях секонд-хенду. Здебільшого українці одягають китайський і турецький крам з базарів з усіма його синтетичними «звабами». Пропозицій вітчизняної легкової промисловості замало і задорого. Перспективи модних пропозицій обмежуються платоспроможністю середнього класу, який витрачається на утримання фронту.

Георгій-Григорій ПИЛИПЕНКО
для «Урядового кур’єра»