МАРШРУТ. Ні, спускатись у підземелля у Львові вирішили не тому, що гостям на поверхні вже нічого показати. Його підземелля зберігають те, що залишилося після страшної пожежі 1527 року. Тож нагорі, як наголосив заступник міського голови Василь Косів, маємо ренесансне місто, а під землею — вся готика, дуже цікава  з точки зору архітектурного планування. Цікаві самі по собі унікальні підземелля. Львівські пивниці зберігають таємниці з часів заснування міста. Залишки міських мурів,  підземелля домініканського монастиря, які, за припущенням науковців, є першим ярусом княжого двору князя Лева, стіни і склепіння вузького тунелю, що ведуть до Порохової вежі і, ймовірно, є стінами споруди княжих часів, підвали аптеки – музею. Отже, Львів отримав би ще додаткові виставкові зали, де була б можливість виставити археологічні знахідки.

Новий туристичний продукт, яким є проект «Підземного міста», вже на етапі його створення викликав інтерес у тих, кого цікавить минувшина. Отож у Львові розпочали роботи над проектом. Та перш ніж львів’яни та гості зможуть прогулятись майже кілометровим маршрутом із сходу на захід від Високого до Низького муру, пройшовши попід історичними кам’яницями вежі Корнякта та площі Ринок,  завершивши мандрівку на західній стороні поруч із закованою у бетон річкою Полтвою (до речі, група ентузіастів працює над проектом виведення назовні єдиної водної артерії Львова), потрібно виконати чималий обсяг робіт, зокрема провести комплексне наукове дослідження, підготувати проектно–кошторисну документацію, розробити концепцію експозиційного наповнення підземної туристичної траси.

Планується також, розповіла начальник управління охорони історичного середовища Львівської міськради Лілія Онищенко, долучити до  маршруту підземелля домініканського собору.

Реалізовуватиметься міжнародний проект «Підземне місто: розвиток та популяризація транскордонного туристичного маршруту підземними трасами Львова, Жешува та Любліна» за кошти гранту ЄС. А це півмільйона євро, 10% з яких дофінансовуватиме українська сторона. Партнерами управління охорони історичного середовища Львівської міської ради в реалізації проекту є гміна міста Жешув (Польща) та осередок «Брама Гродзька — Театр НН» (Люблін, Польща). За програмою проекту передбачено проведення низки семінарів для обміну досвідом реалізації аналогічних проектів у містах Польщі, налагодження тіснішої співпраці між фахівцями та муніципалітетами щодо промоції туризму й збереження підземель, популяризацію існуючих підземних туристичних трас Львова, Любліна та Жешува. А  часу для реалізації проекту у Львові небагато — на всі роботи відведено два роки.

Однак у цікавого задуму є не лише прихильники, а й противники, які зазначають, що «Підземне місто» завдасть шкоди старим кам’яницям. Це одразу спростували фахівці, позаяк, прокладаючи трасу, обов’язково зміцнюють та консервують фундаменти давніх будівель. Утім, противникам не завадило б поцікавитися досвідом західних сусідів. Бо доки у Львові дискутують над вигідним проектом, у Жешуві (Польща) вже реалізували аналогічний проект, і за популярністю цей маршрут б’є рекорди.