КУЛЬТУРА ЗДОРОВ’Я.  «Нині в нас розповсюджена медична модель інвалідності, за якою людину розглядають як хворого пацієнта. Його повинні лікувати, реабілітувати, надавати медичні послуги. А європейське суспільство вже перейшло до соціально-правової моделі, — каже керівник відділу реабілітації студентів з особливими потребами Ірина Клименко. — Це означає, що інвалідність як поняття виникає тільки тоді, коли людина стикається з бар’єром суспільства, скажімо, із проблемами архітектурної чи інформаційної доступності. З позицій цієї моделі інвалідності для людини повинні бути створені всі умови, щоб вона могла вести повноцінне життя і реалізовуватися в будь-якій галузі.

Наша країна теж на цьому шляху. І, за цією ідеологією, ми вважаємо, що люди з особливими потребами мають не тільки отримувати послуги, а й формувати в собі «культуру здоров’я». Тому ми розробили програму й упроваджуємо методику «Оздоровчо-навчальна реабілітація», щоб кожна людина, яка відвідує заняття інклюзивних груп, засвоїла навички формування здорового способу життя, зокрема психічної роботи з емоціями. І потім, опанувавши методику, в повсякденному житті не чекала, коли прийде лікар, а могла оздоровлюватися, перебуваючи поза стінами реабілітаційного центру».

Луганський національний університет ім.Т.Шевченка послідовно впроваджує нові технології. Цьому сприяє й технічна готовність ВНЗ приймати студентів із фізичними вадами: навчальні корпуси, бібліотека та гуртожитки обладнані пандусами для вільного пересування людей з інвалідністю.

Саму методику було представлено під час V Всеукраїнської конференції для представників реабілітаційних центрів і фахівців фізичної терапії. Провідні фахівці з Києва, Львова та Харкова обговорили перспективність методики луганчан та обмінялися досвідом. Особливо зацікавило колег те, що у відділі реабілітації ЛНУ ім. Т. Шевченка працюють люди з інвалідністю, які здобули якісну освіту, навчилися стежити за своїм здоров’ям і тепер допомагають іншим.